Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات توکیو مدعی هستند کشتی‌های دولتی چین در 4 روز گذشته با حضور اطراف جزایر مورد مناقشه دو طرف، دو بار به آب‌های سرزمینی ژاپن تعدی کردند و در مدت زمان حضور در آنجا رکورد زدند.

به گزارش قدس آنلاین، مقامات توکیور امروز دوشنبه اعلام کردند کشتی‌های گارد ساحلی چین در ۴ روز گذشته دو بار به آب‌های سرزمینی ژاپن تعدی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای آن‌ها، کشتی‌های گارد ساحلی ژاپن مجبور شده‌اند مسیر عبور کشتی‌های چینی را مسدود و از رسیدن آن‌ها به قایق‌های ماهیگیری ژاپن دست‌کم در یک مورد ممانعت کنند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، گارد ساحلی ژاپن همچنین مدعی است کشتی‌های چینی تا فاصله ۴ کیلومتری جزایر مورد مناقشه تحت کنترل ژاپن با نام «سِن‌کاکو» که طرف چینی آن‌ها را «دیائو» می‌خواند، نزدیک شدند و فاصله ۱۹.۳ کیلومتری شناخته شده بین‌المللی را که محدوده آب‌های سرزمینی یک کشور را مشخص می‌کند، نقض کردند.

به گفته گارد ساحلی ژاپن، ۸۴ روز است که کشتی‌های دولتی چین در آب‌های اطراف این جزایر حضور دارند. به ادعای مقامات ژاپنی، دو مورد تجاوز چینی‌ها از روز پنجشنبه به ترتیب ۳۰ و ۴۰ ساعت طول کشیده‌اند که طولانی‌ترین دوره حضور کشتی‌های دولتی چین در آب‌های ژاپن اطراف این جزایر است.

«یوشیدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن گفت توکیو بارها اعتراض رسمی خود درباره حضور کشتی‌های چینی را به مقامات این کشور ارائه کرده است.

توکیو و پکن هر دو در خصوص این جزایر خالی از سکنه ادعاهایی دارند، اما توکیو از سال ۱۹۷۲ اداره آن‌ها را در دست دارد. تنش‌ها در خصوص این منطقه ماه قبل وقتی شورای شهر اوکیناوا لایحه‌ای را برای تغییر وضعیت اداری این جزایر تصویب کرد، بالا گرفت. این لایحه ادعا می‌کند که این جزایر بخشی از قلمروی ژاپن است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد حق ذاتی چین است که در آب‌های اطراف این جزایر گشت‌زنی کند و از ژاپن خواست از تجاوز به حاکمیت پکن دست بکشد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چین کرونا ژاپن گارد ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • فوتسال ژاپن؛ کشتی‌ای که غرق شد!
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری