Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این تفاهم نامه در سال جهش تولید ملی و با توجه به همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست موضوع اصل پنجاهم قانون اساسی و هم چنین ظرفیت ها و توانمندی های فناورانه شرکت های دانش بنیان در این زمینه، میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به نمایندگی محمدصادق خیاطیان به عنوان عضو هیات عامل و سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی مسعود تجریشی به عنوان معاون محیط زیست انسانی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهم آوردن زمینه همکاری های سازنده برای توسعه فناوری های حفاظت محیط زیست و تأمین نیازهای فناورانه صنایع در زمینه کاهش آلاینده های محیط زیستی با تکیه بر ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای جهش تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان و پایدار،  تقویت ارتباط بازیگران زیست بوم نوآوری در حوزه محیط زیست و ایجاد شبکه های خلاق و ارزش آفرین با مشارکت سازمانهای مرتبط، واحدهای صنعتی و شرکتهای دانش بنیان، فناور و استارتاپ ها، تامین مالی شرکت های دانش بنیان و طرح های نوآورانه و فناورانه در زمینه حفاظت محیط زیست، کمک به توسعه و تجاری سازی فناوری در شرکتهای دانش بنیان به ویژه از طریق صندوق ملی محیط زیست یا صندوق های سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت سایر شرکت ها، سازمانها و نهادهای فعال و حمایت از راه اندازی شتاب دهنده های دانش بنیان تخصصی در حوزه های محیط زیستی و صنایع وابسته، به منظور کمک به فرایند توسعه و تجاری سازی فناوری در این حوزه ها با تکیه بر استارتاپ ها و هسته های فناور برخی اهداف این تفاهم نامه است.

همکاری در راستای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان فعال حوزه محیط زیست در داخل و خارج کشور؛ ایجاد یا تقویت سازو کار اعتبار سنجی شرکت های دانش بنیان و تأمین تضامین مورد نیاز برای آنها،  تلاش برای جذب منابع مالی از خارج کشور، ایجاد نهادهای مالی مشترک با نهادهای بین المللی محیط زیستی و طراحی ساز و کارهای مناسب برای تأمین مالی پروژه ها و شرکتهای دانش بنیان مرتبط؛ حمایت از رویدادهای شبکه سازی و تبادل فناوری ملی و بین المللی به منظور توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست؛ حمایت از شرکتهای دانش بنیان در تحقیق و توسعه و نمونه سازی محصولات و تجاری سازی آنها در حوزه محیط زیست از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه ایجاد بستر مناسب برای احصای چالش ها و نیازهای کشور و صنایع در حوزه محیط زیست،  تسهیل‌گری در راستای حل موانع خرید داخل از شرکت‌های دانش بنیان از طریق کمک به طراحی و به کارگیری ابزارهای مالی و اجرایی جدید، استفاده از ظرفیت ارتباطات سازمان با نهادهای بین المللی برای توسعه بازار صادراتی محصولات دانش بنیان داخلی و دریافت تاییدیه های مورد نیاز آنها،  ارائه مشاوره تخصصی در حوزه‌های مرتبط با محیط زیست به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در فناوری‌های جدید مرتبط با محیط زیست و تسهیل ارتباط شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ‌ها با سازمان‌ها و صنایع مرتبط با محیط زیست برای  شناسایی ناسایی نیازهای موجود و ارائه توانمندی های خویش به آنها، تسهیل فرآیندهای دریافت تأییدیه‌ها و مجوزهای مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های مرتبط با محیط زیست،  مشارکت در رویدادهای شبکه سازی، نمایشگاههای تقاضامحور و رویدادهای کارآفرینی، فناوری و نوآوری و پیگیری و تسهیل گری تفاهم نامه ها تا انعقاد قرارداد و جلب مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و واحدهای صنعتی کشور در قالب موضوعات تفاهم نامه اقدامات تعیین شده سازمان حفاظت محیط زیست است.

همچنین کمک به شناسایی شرکتهای دانش بنیان توانمند برای تأمین نیازهای فناورانه کشور در حوزه های مرتبط با محیط زیست،  تأمین مالی شرکت های دانش بنیان مرتبط در قالب انواع تسهیلات با نرخ ترجیحی، اعم از سرمایه در گردش، تأمین فضای استقرار، نمونه سازی، تولید صنعتی و مانند آنها در چارچوب قوانین و ضوابط،  کمک به توسعه فروش شرکت های دانش بنیان مرتبط از طریق اعطای تسهیلات لیزینگ و اوراق خزانه اسلامی با نرخ ترجیحی در چارچوب قوانین و ضوابط،  صدور انواع ضمانت نامه های مورد نیاز شرکت های دانش بنیان مرتبط در چارچوب قوانین و ضوابط،  ۵ تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان مرتبط در قالب هم سرمایه گذاری با عاملیت صندوق های پژوهش و فناوری یا جسورانه بورسی در چارچوب قوانین و ضوابط،  حمایت بلاعوض از شرکتهای دانش بنیان مرتبط به منظور دریافت استانداردها، تأییدیه ها و گواهینامه های مورد نیاز در چارچوب قوانین و ضوابط،  حمایت از تحقیق و توسعه در شرکتهای دانش بنیان مرتبط از طریق اعطای کمک هزینه تحقیق و توسعه در چارچوب قوانین و ضوابط، کمک به برگزاری رویدادهای شبکه سازی، به هم رسانی و تبادل فناوری در چارچوب قوانین و ضوابط،  کمک به توسعه بازار داخلی و خارجی شرکتهای دانش بنیان از طریق حمایت بلاعوض برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، و اعزام و پذیرش هیات های تجاری در چارچوب قوانین و ضوابط و حمایت بلاعوض از ارائه خدمات آموزش، مشاوره و عارضه یابی به شرکتهای دانش بنیان مرتبط در چارچوب قوانین و ضوابط برخی از اقدامات صندوق است که در این تفاهم نامه تعیین شده است.

مدت تفاهم نامه از زمان امضای آن توسط طرفین، یک سال است که با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست امضای تفاهمنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست امضای تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست امضای تفاهمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، آیین امضای توافق‌نامه همکاری بین معاونت علمی و دانشگاه علمی و کاربردی این گروه صنعتی تولید کننده نان در راستای تأسیس دانشگاه صنعت ماشین سازی با حضور جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، سید محمدمهدی هادوی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی و مهدی خان‌محمدی، رئیس هیئت مدیره این گروه صنعتی تولید کننده نان برگزار شد.

مشایخ در آیین امضای این توافق‌نامه با اشاره به حمایت جدی از توسعه بازار و اقتصاد دانش‌بنیان در صنایع مختلف عنوان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مأمن بخش خصوصی علاقمند به فناوری و نوآوری در تمامی حوزه‌ها است و از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رسوخ فناوری در حوزه‌های مختلف از تجهیزات پزشکی پیشرفته گرفته تا حوزه کشاورزی و غذا حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی برای ورود فناوری و نوآوری به این حوزه عنوان کرد: این همکاری با این گروه صنعتی که در زمینه ماشین‌آلات فعالیت‌هایی داشته و مسیر تربیت نیروی انسانی را نیز پیموده است، قطعاً می تواند زمینه‌ساز اقدامات و دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه ماشین‌سازی شود.

مشایخ یکی از ارکان مهم برای صاحب فناوری شدن در هر حوزه را تسلط بر صنعت ماشین سازی آن حوزه دانست و افزود: در سالیان گذشته، از این مهم غفلت شده و صرفاً وارد کننده ماشین آلات و سخت افزار برای پاسخ گویی به نیازهایمان بودیم. این نقیصه در دوران تحریم ‌ها اثر خود را نشان داد و اگرچه صاحب کارخانه بودیم اما پشتیبانی و توسعه در گروی پشتیبانی سازندگان تجهیزات بود. با توسعه فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، گام‌های اساسی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه توسعه فناوری ماشین آلات صنعتی برداشته شده و امروز، کشورهای مخاطب محصولات دانش‌بنیان ایران‌، درخواست فناوری و خط تولید محصولات دانش‌بنیان را نیز دارند و این موضوع، نشان‌دهنده آگاهی کشورها از اهمیت برخورداری از فناوری و تکمیل زنجیره ارزش صنعت در کشورشان می‌باشد.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به قدر مقدورات خود به این موضوع توجه داشته‌ایم و برنامه هایی همچون لیزینگ تجهیزات و ماشین آلات صنعتی آغاز شده است. البته باید دیگر دستگاه ها نیز به این موضوع توجه داشته باشند و تلاش های معاونت علمی به تنهایی کافی نیست.

وی با تاکید بر این که اگر می خواهیم در توسعه اقتصاد دانش بنیان موفق باشیم، باید حوزه های جا افتاده و معمول همچون آب و غذا و کشاورزی را فراموش نکنیم، افزود: موضوع امنیت غذایی برای همه کشورها امری راهبردی است و در کشور ما توسط وزارتخانه های مختلفی در حال پیگیری است. معاونت علمی نیز وظیفه خود می داند با حمایت از شرکت های شاخص و ‌توانمندی که در این حوزه دستاوردهای خوبی داشته اند، تلقی از اقتصاد دانش بنیان را گسترده کند.

هادوی، دبیر ستاد توسعه فناوری ماشین‌سازی معاونت علمی نیز در این نشست با بیان این‌که یکی از ضرورت های توسعه فناوری ماشین‌سازی، مهارت افزایی نیروی انسانی است، عنوان کرد: بدون توجه به این امر مهم، نمی توانیم شاهد جهش قابل توجه در صنایع باشیم.

وی با بیان این‌که یکی از مباحث مطرح در دنیا، ارتباط صنعت و دانشگاه است، ادامه داد: وجود نیروی انسانی دانش آموخته و زبده، لازمه توسعه ماشین آلات صنعتی است و معاونت علمی نیز توجهی ویژه به این موضوع دارد. گروه صنعتی نان سحر در زنجیره ارزش نان، ضمن آن‌که محصول نهایی را تولید می‌کند، در ساخت ماشین آلات صنعتی نیز توانمند است که نتیجه این توانمندی، کیفیت محصول نهایی و ماشین آلات تولیدی کارآمد است. بر همین اساس، قرار است در این توافق‌نامه، تجربه این گروه صنعتی در ماشین سازی را با شکل تازه‌ای در حوزه توسعه ماشین آلات و تربیت نیروی انسانی و با همکاری معاونت علمی در قالب یک مدل جامع دنبال کنیم.

کد خبر 6086493 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت