Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@15:00:41 GMT

تصویب شهرک گلمان ارومیه به عنوان شهر جدید

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۱۸۲۵

تصویب شهرک گلمان ارومیه به عنوان شهر جدید

استاندار آذربایجان غربی: شهرک گلمان ارومیه به عنوان شهر جدید به تصویب رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت: در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران که امروز یکشنبه ۱۶ تیرماه به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، موضوع تبدیل شهرک گلمان ارومیه به شهر جدید مطرح و به تصویب نهائی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهر جدید گلمان ارومیه به مساحت تقریبی ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار به تصویب رسید و می تواند در بحث تامین مسکن در طرح اقدام ملی نیز نقش ویژه ای ایفا کند.

شهریاری ادامه داد: طراحی شهری با رویکرد گردشگری و ساخت و سازهای این منطقه بر اساس قوانین شهری و نیز ارائه خدمات متنوع اجتماعی از جمله مزیت های شهر جدید گلمان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای عالی شهرسازی شهرک گلمان شهر جدید گلمان ارومیه شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،داوود فرازی  افزود: برای مرمت و ساماندهی این تعداد بنا ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مسجد جامع ارومیه، مدرسه هدایت، مدرسه ۲۲ بهمن، بافت تاریخی ارومیه، بازار تاریخی و بافت تاریخی خوی، کاروانسرای شاه عباسی خوی، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، پایگاه ملی حسنلوی نقده و ساختمان ستاد لشگر در ارومیه از جمله بناهای تاریخی مرمت شده هستند.

وی ادامه داد: همچنین موزه مردم شناسی ارومیه، راسته سنگتراشان بازار ارومیه، راسته میرهاشم، مسجد سیدالشهدا (ع) خوی، حمام تاریخی قبان شاهین دژ، حمام تاریخی باروق، حمام تاریخی محمود آباد، پل میرزا رسول میاندوآب، موزه مردم شناسی مهاباد، پل تاریخی میمند نقده، بخشی از قره کلیسای چالدران و بافت تاریخی ماکو از دیگر آثار تاریخی مرمت و ساماندهی شده درسال گذشته به شمار می روند.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به برنامه های اولویت دار سال جاری نیز پرداخت و اظهار کرد: ساماندهی و احیای حجرات و صحن مسجد جامع ارومیه، ساماندهی و احداث مجموعه یادمان شمس تبریزی خوی، ادامه عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران، احیای جداره های بافت تاریخی خیابان امام (ره) و ساماندهی و توسعه موزه باستان شناسی ارومیه از جمله این برنامه هاست.

فرازی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی و احیای بناهای تاریخی گفت: هنوز اعتبار مرمت و ساماندهی آنها مشخص نشده است.

دیگر خبرها

  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • فردا قطعی برق در مناطقی ار ارومیه
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی