Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:26:36 GMT

باب عالی کاخ گلستان بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۱۹۷۵

باب عالی کاخ گلستان بازگشایی می‌شود

آفرین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اشاره به جزئیات بازگشایی باب عالی کاخ گلستان، اظهار داشت: این بازگشایی از مدت ها قبل مطرح بود و همواره منتقدان و طرفداران زیادی داشت؛  در یکی از جلسات شورای راهبردی کاخ تصمیم به بازگشایی این در گرفته شد و حالا قرار است این در پایان شهریور ماه بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون در حال انجام تغییرات کوچک و جزیی و نصب تجهیزات حفاظتی مورد نیاز برای ورود و خروج بازدید کنندگان هستیم و امیدواریم بزودی میزبان علاقمندان به این مجموعه جهانی از این در نیز باشیم.

امامی با اعلام این که در فعلی این کاخ نیز همچنان به فعالیتش ادامه می دهد، افزود: امکان ورود بازدید کنندگان از خیابان ناصر خسرو و بازار به مجموعه دلیل بازگشایی این در بوده است تا ارتباط افرادی که در این بخش از خیابان تردد می کنند با کاخ گلستان میسر  شود.

مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان با اشاره به این که بازگشایی این در می تواند محورتاریخی- گردشگری  که از میدان امام خمینی  آغاز می شود و تا بازار ادامه دارد را دوباره فعال کند، گفت: علاقمندان در این مسیر گردشگری می‌توانند از جلوخان شمس العماره، کوچه مروی، مدرسه داروالفنون و خانه امام جمعه ربازدید کنند و دو محله قدیم تهران یعنی دولت با عودجالان باردیگر پیوند می خورد.

وی افزود: در بخشی از روزهای سال مانند عید نوروز علاقمندان زیادی برای بازدید به کاخ مراجعه می‌کنند ولی حتی با وجود بلیط فروشی اینترنتی به دلیل حجم بازدید کنندگان تراکم زیادی در مقابل در ورودی به وجود می آمد که حالا با داشتن دو در این کاخ،  حجم این میزان بازدید کننده را می توان برای دو در تقسیم کرد.

امامی گفت: قرار است در مراحل بعدی بخش‌های  از محوطه بیرونی تالارهای کاخ، پس از اتمام فعالیت مجموعه جهانی گلستان پذیرای بازدید کنندگان باشد. تا علاقمندان بتوانند از این محوطه تاریخی و زیبا دوره قاجار بهره ببرند.

مجموعه کاخ گلستان

مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهنترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران است. سابقه تاریخی ارگ سلطنتی که محدوده مکانی تاریخی آن را در شمال خیابان و میدان امام خمینی (سپه) در سمت غرب خیابان خیام، در شرق خیابان ناصرخسرو و در جنوب خیابان پانزده خرداد و میدان ارگ تشکیل می دهد، به روزگار صفویه باز می گردد. حالا خبرها حاکی از آن است که در واقع در خیابان ناصر خسرو که سالهای سال بسته بود می خواهد دوباره باز شود.

ورودی که منتقدان معتقد بودند نباید باز شود زیرا فضا و آمد و شد این خیابان به کارکرد فرهنگی کاخ گلستان نمی‌خورد اما مدیران کاخ و مسئولان این کاخ نظر دیگری دارند آنها می گویند باز شدن این مسیر می تواند بخشی از مسیر گردشگری تاریخی را در تهران زنده کند.

برچسب‌ها کاخ گلستان محمدحسن طالبیان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاخ گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه کاخ گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه بازدید کنندگان کاخ گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از آنکه در بدو ورود به لاهور مورد استقبال سروزیر ایالت پنجاب در فرودگاه بین المللی این شهر قرار گرفت، در اولین برنامه کاری خود در آرامگاه اقبال لاهوری حضور یافت.

گروهی از نیرو‌های مسلح پاکستان در بدو ورور رئیس جمهور کشورمان رژه رفته و از مهمان عالی خود استقبال کردند.

حجت الاسلام رئیسی با قرائت فاتحه در آرامگاه اقبال لاهوری، در جریان قدمت اماکن تاریخی این منطقه قرار گرفت. رئیس جمهور کشورمان همچنین دفتریادبود این مکان تاریخی را امضا کرد.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

مولانا عبدالخبیر آزاد امام جمعه مسجد تاریخی پادشاهی و رئیس کمیته استهلال پاکستان نیز در حاشیه این مراسم به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و طرفین پیرامون موضوعات فرهنگی و شخصیت اقبال به عنوان میراث مشترک ایران و پاکستان، تبادل نظر کردند.

رییس جمهوری ایران قرار است در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور حضور یابد.

وی همچنین قرار است با بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

رئیسی با اعضای هیات همراه با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود،  محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال ویژه اردو‌های مدارس از مجموعه ارم سبز
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • بازگشایی ترمینال سرخه حصار دغدغه ساکنان شرق پایتخت شد
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف
  • تاکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل
  • تامین ۳۶ روز از امنیت غذایی کشور بر عهده گلستان است
  • شگفتی بلاگر عرب از وضعیت خیابان‌های شیراز