Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:27:18 GMT

بازار سوخت دریایی متلاطم می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۱۹۸۹

بازار سوخت دریایی متلاطم می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تحلیلگران و منابع تجاری اعلام کردند انتظار می‌رود عرضه جهانی سوخت مورد استفاده کشتی‌ها و نیروگاه‌ها در سه ماه سوم افزایش یابد و بازار سوخت دریایی را زیر فشار قرار دهد، زیرا تقاضای حمل‌ونقل همچنان ضعیف است.

مؤسسه مشاوره انرژی اسپکتز اعلام کرد با توجه به افزایش تولید چین و برزیل، پیش‌بینی می‌شود مقدار تولید در سه ماه سوم ۶۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سطح ذخیره‌سازی در مراکز سوخت‌رسانی کلیدی دریایی اخیراً به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و سبب کاهش قیمت سوخت ذخیره‌سازی‌شده و حاشیه سود پالایشگاه‌ها شده است و امیدها برای سالی سودآور برای فروشندگان سوخت‌های کم‌گوگرد را که مطابق مقررات جدید تعیین‌شده توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی برای انتقال این سوخت‌ها فعالیت می‌کنند از بین برده است.

یک معامله‌گر نفت کوره که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: در ابتدای سال ۹ تا ۱۰ میلیون تن (ذخیره‌سازی نفت کوره) داشتیم که قرار بود تا آغاز سه ماه دوم سال از مقدار آن کاسته شود، اما اکنون این ذخیره‌سازی به ۱۳ میلیون تن رسیده است و هر ماه بیشتر می‌شود.

براساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو و منابع تجاری، عرضه بی‌سابقه سبب کاهش تخفیف ویژه بانکی سوخت با گوگرد بسیار کم (VLSFO) به کمترین حد شد و قیمت آن را به حدود ۴۵ دلار برای هر تن که پایین‌تر از قیمت شاخص بنزین بود، رساند و تقریباً ۸۰ درصد سود پالایشگاه‌های آسیایی را که در ابتدای سال به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته بود، کاهش داد و آن را به ۱۰ دلار و ۲۵ سنت برای هر بشکه رساند.

تحلیلگران انرژی اسپکتز اعلام کردند: بهبود مشخص تقاضا پیش از پاییز بعید به نظر می‌رسد.

آلن مورفی از مؤسسه مشاوره دریایی سی اینتلیجنس روز سه‌شنبه (۱۰ تیرماه) گفت: تعداد کشتی‌های کانتینری خالی افزایش یافته و برای مثال، ۱۳ مورد هفته منتهی به ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) به ۸۲ مورد در هفته منتهی ۲۸ ژوئن (هشتم تیرماه) رسیده است.

افزایش تعداد تردد کشتی‌ها بدون حمل بار که بندری را در طول مسیر خود رد کرده‌اند یا به کل سفر خود را لغو کرده‌اند احتمالاً تقاضای این سوخت‌های ذخیره‌شده را محدود می‌کند.

کد خبر 4967418

منبع: مهر

کلیدواژه: سوخت کم سولفور حمل و نقل دریایی نفتکش ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت قیمت یورو مصرف برق وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس قیمت سکه بهار آزادی قیمت طلا اجاره بها بازار سهام ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر

در سال ۱۴۰۳ و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سد شیرین‌دره یک سد خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه شیرین  از سرشاخه‌های رودخانه اترک  است که در شهرستان مانه و در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده‌ است. کار ساخت این سد با گنجایش مخزن 91 میلیون مترمکعب در سال 1375 آغاز و در سال 1384 سد آبگیری و افتتاح شد. این سد از سال 1398 تاکنون با مشکل شدید کم بارشی و خشکسالی رودخانه اترک مواجه بود و موجب شد سطح آب در مخزن سد به کمترین میزان خود در در دهه گذشته برسد.

در سال 1403 و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود 40 میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. با توجه به اینکه شیرین‌دره مهم‌ترین منبع تأمین آب بجنورد است، افزایش ذخیره مخزن این سد از اهمیت اساسی برخوردار است.

سالانه 600 هزار مترمکعب رسوب‌گذاری در مخزن سد شیرین‌دره پیش‌بینی شده بود، اما در این سال‌ها سالانه 400 هزار مترمکعب، بیشتر از پیش‌بینی‌ها گل و لای وارد مخزن سد شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا