Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:32:38 GMT

۳.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۲۰۴۹

۳.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، «روانبخش بهزادیان» گفت: در میان بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی با ۳.۵ و ۲.۳ میلیون تن بیشترین موجودی کالاهای غیرکانتینری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: در بخش کانتینری بندر شهیدرجایی با وجود بیش از ۶۸ هزار TEU بیشترین سهم را در موجودی کانتینر دارا است و بیشترین کالای اساسی نیز در بندر امام‌خمینی (ره) به میزان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴میلیون تن موجود است.

بهزادیان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است که ذرت و گندم به ترتیب با ۲.۶ و ۲.۱ میلیون تن بیشترین سهم از ورود کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در میان بنادر کشور بندر امام خمینی (ره) با ورود ۴.۱ میلیون تن کالاهای اساسی از نقش استراتژیکی در بین بنادر برخوردار بوده است، عنوان‌کرد: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور با ۵۴۵ هزار تن تخلیه کالاهای اساسی نشان از ورود شناورهای حامل کالاهای اساسی به آن بندر و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده دارد.

بهزادیان ادامه داد: اکنون حدود ۳.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور موجود است که بیشترین مقدار آن مربوط به ذرت با حدود ۱.۹ میلیون تن بوده و بندر امام خمینی (ره) بیشترین میزان موجودی کالاهای اساسی را به خود تخصیص داده است.

برچسب‌ها بندرامام خمینی کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرامام خمینی کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی بندرامام خمینی کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی کالاهای اساسی بنادر کشور میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز این مانور که با حضور نمایندگان وزارت کشور، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و مشارکت وبیناری رئیس جهاد کشاورزی استان‌ها و مدیران شهرستانی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم افزود: ما به عنوان افسران امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تأمین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز یادآور شد: خوشبختانه در این ایام در سراسر کشور برای تأمین ارزاق مشکلی وجود نداشت.

وی همچنین گفت: از ابتدای اردیبهشت تشدید نظارت بر انبارها و سردخانه‌ها با توجه به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری عملیاتی شد و در حال حاضر بهترین شرایط در حوزه تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد.

امرالهی همچنین خواستار ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه‌ها در راستای گزارش تخلفات مردمی شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی انجام نشده است، تصریح کرد: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است.

کد خبر 6084012

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • ناوگان باری آذربایجان غربی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابجا کرد