Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:10:07 GMT

آتش به جان ۱۰۰ هکتار جنگل بوئین‌زهرا افتاد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۲۰۶۵

آتش به جان ۱۰۰ هکتار جنگل بوئین‌زهرا افتاد

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: از صبح امروز دوشنبه ۱۶ تیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی بوئین‌زهرا محدوده فتح‌آباد دچار حریق شد که با تلاش دستگاه‌های امدادی حوالی ساعت ۱۴ خاموش شد.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صبح امروز دوشنبه ۱۶ تیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی فتح‌آباد دچار حریق شد که بلافاصله منابع طبیعی و محیط‌زیست وارد عمل شدند و عوامل امدادی و آتش‌نشانی از شهرهای قزوین، دانسفهان، شهرک آراسنج ۱۵ خودرو به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۴ خاموش شده است، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده با فرودگاه قزوین تفاهم‌نامه بسته بودیم که امروز طبق این تفاهم‌نامه یک فروند هواپیما ۲ پرواز انجام داد که موجب شد حریق ایجاد شده زودتر مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: در حادثه امروز ۸۰ نفر از اهالی محلی و حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی برای اطفای حریق دست‌به‌کار شدند؛ لازم به ذکر است حریق به جان علف‌های این جنگل افتاده بود و آسیب زیادی به درختان وارد نشده است.

وی بیان کرد: جنگل فتح‌آباد حدود ۴۰۰ هکتار مساحت دارد که ۴۰ سال پیش برای مقابله با بیابان‌زایی در بوئین‌زهرا ایجاد شده است.

مهدیخانی اشاره کرد: علت حریق در دست بررسی است و در تلاش هستیم در مکان‌هایی که امکان حریق در آن‌ها وجود دارد آماده باشیم و اقدامات پیشگیرانه مانند آموزش افراد محلی را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: حدود ۲ هزار طرح صنعتی بزرگ در سطح کشور منتخب و هدف‌گذاری شده است که سهم استان قزوین از تعداد به ۸۰ طرح می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان البرز، محمدمهدی برادران بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین و در بازدید از یک واحد نساجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 2 هزار طرح صنعتی بزرگ در سطح کشور منتخب و هدف‌گذاری شده است که سهم استان قزوین از تعداد به 80 طرح می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح های منتخب و هدف گذاری شده ی استان قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا بوده و تکمیل آن در دستور کار جدی قرار دادرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رکورد اشتغال در بخش صنعت استان قزوبن در سال گذشته شکسته و از مرز 8 میلیون و 400 هزار اشتغالزایی رد شد.

برادران تصریح کرد: امروز تأمین نیروی کار برای واحدهای صنعتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی تولید به حساب می‌آید. صنعت نساجی کشور پس از استقرار دولت سیزدهم با رشد چشمگیر(18 درصدی) همراه بوده و توانست جای خود را در بازار های جهانی پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین