Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در لرستان جلوگیری از فرار مالیاتی را امری ضروری دانست و گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی در ثبات اقتصادی  استان بسیار موثر است و سبب افزایش درآمدهای می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان  اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه مالیات مقدار پول یا مالی است که مردم یک کشور بر اساس قانون به دولت پرداخت و دولت نیز این مالیات را در جهت رفاه عمومی، خدمات عمومی و ضروری و اداره کشور مورد استفاده قرار می‌دهد اظهار داشت: مالیات در ایران و سایر کشور دارای  پیشینه کهنی است ولی گاهی نوع، مقداری و نحوه وصول مالیات در کشورها متفاوت است و در هر برهه‌ای مالیات به عنوان های مختلف مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشینه پرداخت مالیات عنوان‌های مختلف در ایران به پنج هزار سال پیش نیز تخمین زده شده که در زمان داریوش شاه پرداخت مالیات به صورت مکتوب در آمده است و در زمان  امیرکبیر امور مالیاتی منظم شد و براساس میزان درآمدها مالیات از مردم اخذ می‌شد ولی پس از مرگ امیر کبیر جمع‌آوری مالیات دچار بی نظمی شد.

مصوبه تخفیف مالیات سنوات گذشته شرکت‌های تازه‌وارده به بورس ابلاغ شدعربستان|اعتراض به افزایش مالیات بر کالاهای ضروری/ خشم کاربران از دروغ‌های ولیعهدبهبود وضعیت بازار و قیمت مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: برای اخذ مالیات از شهروندان یک کشور باید شرایط مطلوبی فراهم شود که به صورت عادلانه و منصفانه عمل کنیم در همین راستا مالیات باید متناسب با درآمد باشد و پرداخت آن برای مردم قابل تقسیط باشد و همچنین محاسبه مالیات نباید پیچیدگی داشته باشد که همین پیچیدگی‌ها سبب منفذی برای فرار مالیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل مشاهده تبعیض و تفاوت‌ها از مدیران و دستگاه‌های دولتی ناراحت هستند و شاید دلیل  آن پیچیدگی در جذب نیروها تحت عنوان قراردادی، پیمانی، استیجاری وغیره است که سبب  ایجاد منفذهای تخلف شده و اینگونه نیست که با اعلام فراخوان جذب نیرو مسابقه خدمت برگزار شود که همین امر سبب بی اعتمادی مردم به مدیران شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: هدف از اخذ مالیات تامین هزینه‌های دولت بدون اینکه تورم ایجاد شود و همچنین دولت بتواند زیر ساخت‌های بهداشتی، راه سازی و سایرخدمات  نیازمند جامعه را فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت جذب اعتماد مردم تصریح کرد: وقتی برای اخذ مالیات مراجعه می‌کنیم و یا اینکه مردم برای پرداخت مالیات مراجعه می‌کنند نباید نگاه و تعامل با مردم از نوع حاکم به محکوم باشد چرا که همه خدمتگزار هستیم و نباید رفتار ما از نوع عامرانه باشد و باید از نوع اخلاق‌های اسلامی باشد و همچنین  هزینه کردن مالیات در راستای رفاه عموم مردم به جلب اعتماد آنها کمک می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی سبب افزایش درآمدها در استان می‌شود خاطر نشان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی در ثبات اقتصادی  استان بسیار موثر است و همچنین بررسی عملکرد افرادی که برای وصول مالیات مراجعه می‌کنند سبب جلب اعتماد بیشتر مردم می‌شود.

انتهای پیام/645/ت

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... گزارش| رونق تولید با گسترش چتر معافیت‌های مالیاتی/ مالیات، تکلیفی سنگین بر دوش صنعتگران اصفهانی است عدالت اجتماعی با اجرای قانون مالیات برخانه‌های خالی محقق می‌شود طرح جدید مجلس برای تشخیص خانه‌های خالی؛ نرخ مالیات بر خانه‌های خالی افزایش می یابد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلوگیری از فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت ایشان که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

·       دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه موثر آنها به افکار عمومی کشور

·       طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

·       ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

·       شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

·       مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این‌ مشاور هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است. وی همچنین مدیرعامل و از اعضای هیات موسس اندیشکده سیاستگذاری اقتصاد و پیشرفت ماهد است که در زمینه بودجه، انرژی، مالیات و شفافیت در نهادهای اندیشه ورزی فعالیت داشته است.

مشاور دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و عضو شورای سردبیری برنامه تلویزیونی پایش از دیگر فعالیت های بهزادی بخش است.

دیگر خبرها

  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی