Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل امور بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بنادر کشور نزدیک به ۹۲ هزار TEU کانتینر و ۷ میلیون تن کالاهای غیرکانیتنری موجود است، گفت: از این میزان ۳,۶ میلیون تن را کالاهای اساسی به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، «روانبخش بهزادیان» گفت: در میان بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی با ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ و ۲.۳ میلیون تن بیشترین موجودی کالاهای غیرکانتینری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: در بخش کانتینری بندر شهیدرجایی با وجود بیش از ۶۸ هزار TEU بیشترین سهم را در موجودی کانتینر دارا است و بیشترین کالای اساسی نیز در بندر امام‌خمینی (ره) به میزان ۲.۴میلیون تن موجود است.

بهزادیان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است که ذرت و گندم به ترتیب با ۲.۶ و ۲.۱ میلیون تن بیشترین سهم از ورود کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در میان بنادر کشور بندر امام خمینی (ره) با ورود ۴.۱ میلیون تن کالاهای اساسی از نقش استراتژیکی در بین بنادر برخوردار بوده است، عنوان‌کرد: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور با ۵۴۵ هزار تن تخلیه کالاهای اساسی نشان از ورود شناورهای حامل کالاهای اساسی به آن بندر و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده دارد.

بهزادیان ادامه داد: اکنون حدود ۳.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور موجود است که بیشترین مقدار آن مربوط به ذرت با حدود ۱.۹ میلیون تن بوده و بندر امام خمینی (ره) بیشترین میزان موجودی کالاهای اساسی را به خود تخصیص داده است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون تن کالاهای بندر امام خمینی کالاهای اساسی بنادر کشور ۶ میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی