Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمد عطاردیان رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ضرورت ارتقای جایگاه شرکای اجتماعی در مدیریت سازمان تامین‌اجتماعی بارها مورد تاکید قرار گرفته است و امیدواریم تلاش‌های مدیرعامل این سازمان، باعث پررنگ شدن نقش کارگران و کارفرمایان در تصمیم‌گیری‌ها، بیش از گذشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از زمان شروع بکار مدیریت «سالاری» حرکت به سمت سه جانبه گرایی به صورت جدی آغاز شد و طرحی را درخصوص سه جانبه گرایی و تشکیل شورای عالی تامین اجتماعی به هیات دولت فرستادند که امیدواریم این اقدام تا حصول نتیجه قطعی پیگیری مستمر شود.

عطاردیان تاکید کرد: چنانچه این طرح انجام شود و شورای عالی تامین اجتماعی مجدد تشکیل شود، سازمان تامین اجتماعی احیاء خواهد شد و صاحبان اصلی اش در اداره این سازمان نقش خواهند داشت.

وی کارگران و کارفرمایان را صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌هایی تامین می‌شود که 23 درصد سهم کارفرمایان، 7 درصد سهم کارگران و 3 درصد سهم دولت است.

عطاردیان گفت: در زمانی که شورای عالی تامین اجتماعی وجود داشت، کارگران و کارفرمایان امکان نظارت بر امور و هزینه‌کرد‌ها را داشتند و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها، به واقع اثربخش بودند اما با تعطیلی شورای عالی، نقش نمایندگان کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌ها کمرنگ تر شد و نمایندگان دولت جای آنها را گرفتند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، خواستار احیای سریعتر شورای عالی تامین اجتماعی شد و تصریح کرد: می‌خواهیم‌ که در راستای ارتقای جایگاه شایسته و به حق شرکای اجتماعی تامین اجتماعی گام بردارد و زمینه را برای نظارت آنها بیشتر فراهم کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که در گزارش‌ها دیده می‌شد، هفته گذشته نشست‌هایی در شورای‌عالی کار با هدف اصلاح مصوبه مزدی ۱۴۰۳ برگزار شد که احتمال تغییر مصوبه مزدی را بالا برده بود و به نظر می‌رسید برخی از آیتم‌های دستمزد دچار تغییر خواهد شد.

این در شرایطی است که اعضای کارگری شورای عالی کار مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ را امضا نکرده و تنها گروه کارگری و دولت درباره حقوق کارگران به توافق رسیده بودند. بر همین اساس، برخی روایت‌ها حاکی از آن است که احتمالا نشست‌های سه‌جانبه‌ای در ارتباط با اصلاح مصوبه مزدی برگزار شود.

اما آن‌طور که به نقل از سید صولت مرتضوی، وزیر کار روایت شده، آنچه در خصوص میزان حقوق مصوب و ابلاغ شده، اجرا می‌شود.

با این حال، در گزارشی دیگر، از برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ گفته می‌شود که حکایت از تغییر ۳۵ درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح دارد.

افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن نخست باید به تصویب هیات دولت برسد و در ادامه از سوی رییس شورای اسلامی کار ابلاغ شود. این مساله قرار است در نخستین جلسه هیات دولت مطرح شده و به رای گذاشته شود. عموما هر چه در شورای عالی کار مصوب می‌شود، به تایید هیات دولت می‌رسد.

آن‌طور که سمیه گلپور، رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته، وزارت کار از ما به عنوان رییس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که ۷۰درصد دستمزد خود را صرف اجاره‌بها می‌کند، بسیار اندک است، اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897624

دیگر خبرها

  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • یک پیشنهاد جدید برای تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • خبر جدید در مورد حق مسکن کارگران
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟