Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@06:15:30 GMT

پروازهای تهران استانبول تعویق خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۲۴۳۹

پروازهای تهران استانبول تعویق خواهد شد؟

مقصود اسعدی سامانی درباره از سرگیری پروازهای خارجی در شرایط تشدید شیوع کرونا در ایران و دیگر کشورها با بیان اینکه احتمال وقوع این اتفاق، بسیار ضعیف است، افزود: در حال حاضر پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی شامل دو پرواز در هفته به پاریس، دو پرواز هفتگی به آمستردام، ۳ پرواز به لندن، یک پرواز به منچستر، یک پرواز به بانکوک (تایلند) و یک پرواز هم به کوالالامپور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره پروازهای استانبول گفت: در حال حاضر به صورت موردی پرواز به استانبول انجام می‌شود و اتباع ترکیه که در ایران هستند، می‌توانند با این پروازها به کشور خود بازگردند و از آن طرف هم ایرانیان مقیم ترکیه را به تهران منتقل کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزرای خارجه ایران و ترکیه، قرار بود تا اول آگوست (۱۱ مرداد) پروازهای برنامه‌ای تهران-استانبول از سر گرفته شود؛ اما با توجه به روند تشدید کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، هنوز هم امکان دارد این تاریخ تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هم باید پروتکل‌های بهداشتی سفر ایرانیان به سایر کشورها و یا اتباع دیگر کشورها به ایران را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کند تا شرکت‌های هواپیمایی از نظر وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و مقابله با شیوع کرونا در کشورهای مختلف، مطلع شوند.

اسعدی سامانی یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام داده و قرار است این وزارتخانه در این خصوص اطلاع رسانی کند.

وی درباره الزامی شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل هوایی تأکید کرد: تا پیش از این، زدن ماسک در هواپیما اجباری بود و مهمانداران هر پرواز میان مسافران، ماسک، دستکش و پَدهای الکلی توزیع می‌کردند؛ اما از هم اکنون با توجه به ابلاغی که صورت گرفته، مسافر به محض ورود به فرودگاه باید ماسک بر صورت داشته باشد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1407255

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هواپیما حمل و نقل هوایی استانبول ترکیه سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگردانی مسافران هواپیمایی آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسافران عتبات عالیات سوار هواپیما برای پرواز به مقصد نجف شده‌اند. پس از انکه پرواز با حدود سه ساعت تاخیر اتفاق افتاده است، چهل دقیقه پس از پرواز، با استناد به انکه هواپیما نقص فنی دارد، بار دیگر به فرودگاه امام خمینی بازگشته است.

از ساعت سه و نیم عصر تا کنون هنوز هیچ پاسخی از سوی مقامات فرودگاه داده نشده تا جایی که حتی یکی از مسافران از بلندگوی فرودگاه اعتراض خود را اعلام و خواستار پاسخگویی مقامات شده است.

طبق قوانین یاتا پروازی که شش ساعت تاخیر داشته باشد موظف به پرداخت خسارت، برگرداندن وجه و حتی گرفتن هتل برای مسافران است اما نه تنها این قوانین مورد رعایت مسئولان این شرکت نیست بلکه تا کنون به رغم گذشت ساعت‌ها سرگردانی هیچ کسی جوابگوی مسافران نیست.

یک فعال رسانه‌ای نیز در صفحه‌ی شخصی خود نوشت: هواپیمایی آتا افتضاحه. نیم ساعت تو آسمون به مقصد نجف در حال پرواز بودیم که با نقص فنی برگشتیم فرودگاه امام . استرس داخل پرواز یک طرف بلاتکلیفی الانمون یک طرف . مسئولان وزارت راه نمی‌خوان پاسخگو باشن؟

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889086

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره دکتر بخشی؛ علت مرگ مشخص نیست
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • سرگردانی مسافران هواپیمایی آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • وزارت بهداشت بالاخره واکنش نشان داد/ نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر پرستو بخشی با وی همکاری کامل داشتیم
  • ۱۵۲ هزار لیتر سوخت به پروازهای غرب خراسان رضوی رسید
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در نیمه اول تعطیلات نوروزی