Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن یادداشت گلعلی بابایی به شرح ذیل است: 

هو الحق

حالا دیگر تو « در هاله‌ای از غبار » نیستی.

احمد عزیز؛
برای من که حدود ۳۰سال در پی یافتن واقعیت فرجام زندگی سراسر مبارزه‌ات به همراه رفیق همکارم، حسین بهزاد به هر دری زدم و با هر مقام مسئول و غیرمسئولی به صحبت نشستم، مثل روز روشن شده بود که همچو تو شیری را کسی نمی‌توانست در قفس تنگ دنیا محبوس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حقیقت تلخ را از لا به لای صحبت‌ها و روایت‌های آنهایی یافتم که چون تو فرمانده‌ای را در حد پرستش دوست می‌داشتند و عاشق مرام مردانه‌ات بودند.
همان‌هایی که حتی تصوّر این را هم نداشتند، در دنیای بدون احمد بتوانند نفس بکشند. اما وقتی پای حرفهایشان نشستم با دلی شکسته گفتند:
( برادر احمد کسی نبود که بتوانند او را به گروگان بگیرند. احمد و اسارت؛ هرگز! )
این حواریون وفادار به تو، هرچند میل‌شان نبود چنین واقعیتی را به زبان بیاورند، اما بغض فرو خورده‌اشان فریاد می‌زد؛ فرمانده دلاور آنها در همان لحظاتِ اولِ آن کمین ناجوانمردانه به شهادت رسیده است.
این را حتّی در بازتاب رجز خوانی‌های خودت با دشمن هم می‌شد فهمید. آنجایی که در بدو ورودِ قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه، نیروها را در پادگان زبدانی دمشق جمع کردی و خطاب به آنها گفتی:
« عزیزان؛ ان شاء الله با به کار بردن تمام تاکتیک‌هایی که تا کنون آموخته‌ایم و به کار انداختن تمامی امکاناتی که در اختیار داریم، با ایمان به الله و اعتقاد به خدا، تن به آتش بس تحمیلی نخواهیم داد تا ثابت کنیم این حرکت ما در منطقه نه صرفاً به عنوان حضور سمبلیک و صوری است، بلکه حضور ما در منطقه، عمل نیز در پی دارد. با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد و عملیات‌مان را علیه آنها شروع خواهیم کرد تا به فرموده امام عزیزمان؛ اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنیم ».

حالا پس از سی و هشت سال بی‌خبری از سرنوشت چون تو فرمانده‌ای، درست در روزی خبر رجعت قریب الوقوع پیکرت را می‌شنوم، که آمده‌ام در همان جایی که تو در آن شب آخر، تا صبح با عمه سادات نجوا کردی و از او شهادت طلب نمودی. اینک رو به حرم حضرت زینب سلام الله علیه می‌نشینم و از اعماق دل فریاد می‌زنم:
حاج احمد متوسلیان !
ای اوّلین شهید مدافع حرم، حالا دیگر تو « در هاله‌ای از غبار » نیستی. تو شهیدی و ناظر.

چهاردهم تیر ماه ۱۳۹۹-سوریه،دمشق
گلعلی بابایی.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1407275

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: احمد متوسلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم

کارشناس مسائل بین‌الملل نوشت: امید است دیپلماسی همسایگانی دولت باعث رونق همکاری‌ها بالاخص بین بخش مردمی و غیردولتی ایران و پاکستان باشد و دیپلماسی فرهنگی نیز قسمت قوی این مراودات باشد تا در بزنگاه‌ها تنظیم‌گر و تسهیل‌گر روابط شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی فیاضی کارشناس مسائل بین الملل طی یادداشتی به شرح زیر درخصوص سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان و ویژگی‌های مشترک خاص ژئوپلیتیکی، تاریخی، مذهبی و دیپلماسی فرهنگی ایران و پاکستان، نوشت:

ایران و پاکستان دارای تجارب مشترک و تاریخ دیرینه همسایگی هستند و ظرفیت‌های بالایی برای ارتقا دارند. پاکستان به‌دلیل منازعات با هند بالاخص در موضوع کشمیر و احتیاج به انرژی و صنعت ناچار است با ایران مراودات اقتصادی وسیع داشته باشد و ایران نیز به محصولات کشاورزی آن نیازمند است اما علی‌رغم بی‌توجهی تجار و صنعتگران ایران و موانع آمریکا و عربستان سطح روابط اقتصادی چند برابر بیشتر از این می‌تواند باشد.

امروزه مهم‌ترین مسئله‌ای که هم ایران و هم پاکستان درگیر آن هستند، مسئله تروریسم است که نیاز است در این زمینه هر دو کشور در چند نقطه این مسئله را رصد و پیگیری کنند.

مردم پاکستان اولین گروهی بودند که در برابر سلمان رشدی قیام کردند و اقبال لاهوری و قائد اعظم محمدعلی جناح سنگ بنای خوبی برای الفت قلوب با ایران را گذاشته‌اند. شیعیان پاکستانی به امام راحل و علمای قم ارادت ویژه دارند طوریکه نام فرزندان خود را خمینی و محمدتقی بهجت و ... می‌گذارند.

سال‌ها دانشگاه‌های قوی وابسته به ارتش پاکستان مقصد دانشجویان بورسیه پزشکی ایرانی بوده که شایسته است ادامه یابد. زبان دیوانی انگلیسی در پاکستان باعث تسهیل در مهاجرت نخبگان آنها به کشورهای انگلیسی زبان غربی شده و نیروی کار ارزان آنها در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مهاجر می‌باشند و این دو باعث شده پاکستانی‌ها دارای شبکه جهانی موثری باشند.

پاکستانی‌ها به پیاده‌روی اربعین و زیارت مشهد رضوی ارادت ویژه‌ای دارند و هرساله حجم بالایی از زائران پاکستانی از ایران عبور کرده و به عراق می‌روند. تا سال‌های گذشته نیز نیز زبان فارسی جزو انتخابی مفاد آزمون استخدامی در دولت پاکستان بوده است‌.

ظرفیت بالقوه همکاری ایران و پاکستان به حدی وسیع است که می‌توان در موضوعات مختلف با آنها شراکت و همکاری راهبردی یا راه‌کنشی داشت. امید است دیپلماسی همسایگانی دولت باعث رونق همکاری‌ها بالاخص بین بخش مردمی و غیردولتی ایران و پاکستان باشد و دیپلماسی فرهنگی نیز قسمت قوی این مراودات باشد تا در بزنگاه‌ها تنظیم‌گر و تسهیل‌گر روابط شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را آشکار کرد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • هاله نور تشکیل شده دور ماه در آسمان روستای گراخک از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی
  • تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور
  • آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک/ دو وزن در هاله‌ای از ابهام