Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:56:59 GMT

انسداد ۲۷۲ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۲۵۶۹

انسداد ۲۷۲ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، احمد علی قربانیان، در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی گفت: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح‌های سازه‌ای به طرح‌های پیشگیرانه مانند طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه اکیپ‌های گشت و بازرسی باید نهایت تلاش و حساسیت خود را در جهت حفاظت از منابع آب داشته باشند، تصریح کرد: اقدامات چند جانبه انجام شده در چند ماه اخیر رضایت بخش بوده و با توجه به عملکرد خوب امورهای مربوطه در جهت حراست و حفاظت از منابع آب انتظار می‌رود بیشترین بازدهی در حوزه صیانت از منابع آب در چند ساله اخیر را شاهد باشیم.

در ادامه این نشست، حمید شاهرخ نیا، مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد ۲۷۲ حلقه چاه غیرمجاز طی سه ماه اخیر خبر داد و گفت: با این اقدام و تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای منابع آب از خروج ۲ میلیون و ۸۶۸ هزار متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی حوزه عملکرد شرکت جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بایستی ۱۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب پر و مسدود شود، افزود: در سال گذشته ۱۳۳۷ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد. طی سه ماه ابتدایی سال جاری ۴۰ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز نصب شده است که با این اقدام مدیریت منابع آب و برق در بخش کشاورزی انجام می‌شود.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۴ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و ۹ مورد تقلیل منصوبات چاه مجاز انجام شده است که با این اقدام از اضافه برداشت ۶۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب جلوگیری به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی وظیفه اصلی و یکی از تکالیف قانونی ما است، گفت: امسال باید با همت بیشتر در همه ارکان شرکت مسائل مربوط به صیانت از منابع آب پیگیری شود تا منابع آب شرب استان را حفظ کنیم.

در ادامه این نشست، مصطفی دهقان، مدیر دفتر حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص عملکرد طرح تعیین تکلیف چاه‌های غیر شرب واقع در محدوده خدماتی شهرهای استان تهران عنوان کرد: در این زمینه ۵۸۶۲ حلقه چاه مورد بازدید قرار گرفته که ۱۲۸۳ مورد از مالکان جهت تکمیل پرونده مراجعه نموده، ۷۳۲ فقره پرونده تکمیل و ۱۱۲ مورد از پرونده‌های تکمیل شده در حال صدور پروانه است.

کد خبر 4967390 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه غیرمجاز چاه آب حفر چاه وزارت نیرو ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت قیمت یورو مصرف برق وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس قیمت سکه بهار آزادی قیمت طلا بانک مرکزی اجاره بها شرکت آب منطقه ای تهران طرح احیا و تعادل بخشی حلقه چاه غیرمجاز منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل دربانی با اشاره به آخرین آمار تردد در استان تهران گفت: مجموع ترددها از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز ۷ فروردین ۳۸ میلیون و۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد.

وی در ادامه با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در تهران بیان کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد است که تاکنون ۴ میلیون ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو از استان خارج شدند. همچنین ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ مورد حجم تخلفات ناشی از سرعت است که این تخلفات رشد ۴۸ درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

دربانی در ادامه با اشاره به آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی استان تهران در ایام نوروز اذعان کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین، ۱۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را به خود اختصاص داده است. همچنین مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۲۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش را تجربه کرد.

دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه افزود: تعداد مجروحین تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۱۳۲ نفر که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرد. همچنین تعداد مجروحین تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۷۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد کاهش داشته است.

دربانی در پایان خاطرنشان کرد: آمار جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری ناوگان اتوبوس از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ماه تعداد چهارصد و چهل و دوهزار و ششصد و چهل و نه نفر در قالب ۳۶۷۴۱ سفر (اتوبوس، مینی بوس و سواری) از مبدا استان تهران به اقصی نقاط کشور جابجا شدند و همچنین تعداد دویست و هفتاد و پنج هزار و صد و هفده نفر مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری به استان تهران وارد شدند.

کد خبر 6064197

دیگر خبرها

  • استقرار یگان حفاظت منابع آبزیان در نوار ساحلی گیلان
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • خلوتی خیابان های تهران و سرعت غیرمجاز
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر