Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرساله با نزدیک شدن سالگرد ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و همراهان وی، بار دیگر شاهد گمانه زنی هایی درباره سرنوشت این چهاردیپلمات در رسانه های مختلف هستیم و تاکنون هیچ خبر صریحی درباره این عزیزان داده نشده است.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، هرساله با نزدیک شدن سالگرد ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و همراهان وی در منطقه برباره در شمال لبنان توسط فالانژها، بار دیگر شاهد گمانه زنی هایی درباره سرنوشت این چهاردیپلمات در رسانه های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و تاکنون هیچ خبر روشن و صریحی درباره این عزیزان در اختیار ملت شریف ایران قرار داده نشده است.

امسال با انتشار خبری از سوی سازمان هنری و رسانه ای«اوج» که چندان نیز تازه به نظر نمی رسید، بحث و جدل پیرامون سرنوشت دیپلمات های کشورمان در رسانه ها جان تازه ای گرفت و پرونده سرنوشت غبار گرفته این عزیزان در نوبت رسیدگی از سوی رسانه ها و شاید مسئولان پاسخگو نسبت به سرانجام این پرونده قرار گرفت.

خبری که احسان محمد حسنی منتشر کرد، هم خوشحال کننده بود و تأسف برانگیز. از سویی خوشحال کننده که سرانجام سرنوشت این عزیزان روشن شده و بازمانده اجساد این شهدا به میهنمان باز خواهد گشت و میلیون ها فاتحه و صلوت نثار ارواح طیبه این شهدا از سوی مردم فهیم و قدر دانمان خواهد شد و با تشییع آنها بار دیگر شمیم عطر آگین شهدا فضای کشورمان را از بوی خود آکنده خواهد ساخت. و از سوی دیگر تأسف خواهیم خورد که با وجود اسناد، مدارک  و شواهد موجود چرا مسئولان ذیربط تاکنون به ظاهر اقدامی نکرده و شاید قصد بهره وری سیاسی و رسانه ای از باز بودن این پرونده را در ذهن تداعی می کند.

با انتشار این خبر بسیاری از رسانه ها آن را منتشر و برخی نیز اقدام به تکذیب آن نمودند. اما در اینجا یک پرسش بسیار مهم مطرح است، و آن این که، کسانی که مدعی هستند آنها همچنان زنده اند، هیچ سند مستدل و مدرک معتبر و اطمینان بخشی را ارائه نکرده اند و تنها با ادعای زنده بودن آنها همچنان پرونده را باز نگاه داشته اند. اما شواهدی که موجود است نشان می دهد که احتمال شهادت این عزیزان به شدت بیش از احتمال زنده بودن آنهاست، که می توان به برخی از انها اشاره نمود:

1. ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که سرنوشت این افراد توسط کسانی که آنها را ربودند، مشخص شد و آنها در این رژیم نیستند.

2. ادعای سمیر جعجع از فرمانده هان فالانژهای آن زمان و رهبر حزب قوات کنونی، مبنی بر شهادت این عزیزان

3. سخنان کریم بقرادونی رهبر سابق حزب کتائب مبنی بر اعتراف "ایلی حبیقه"(1956-2002) فرمانده شبه نظامیان فالانژها در زمان ربوده شدن دیپلمات ها و یکی از عاملان قتل عام اردوگاه صبرا و شتیلا در بیروت، در خصوص کشته شدن آنها و بازجویی مختصر در زندان منطقه "کرنتینا" پس از دستگیری آنها در برباره

4. زنده بودن یکی از شاهدان عینی به هنگام شهادت آنها که جناب آقای نادر طالب زاده در مصاحبه اخیر خود در شبکه سه به وی نیز اشاره نمود

5. اطلاعاتی که آقای حمید داود آبادی نویسنده محبوب دفاع مقدس درباره این پرونده جمع آوری کرده است

6. داود آبادی در سال 1397 در مجلس ضیافتی که سردار شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی نیز حضور داشتند، درباره اسارت یا به شهادت رسیدن این عزیزان از سردار سلیمانی سئوال می کنند و متن آن این گونه بود: «گفتم: حاج آقا، من تقریبا ۲۵‌ساله که در ایران و لبنان پیگیر قضیه حاج‌ احمد متوسلیان هستم ... با همان لبخند روی لبش رو به من کرد و گفت: خب، ببینم تو که ۲۵ سال روی این پرونده کار کردی به چه نتیجه‌ای رسیدی؟ آرام گفتم: به این رسیدم که همون روز اول همشون شهید شده‌اند. با لحنی ملایم گفت: درسته. دقیقا. تا همون شب اول همشون شهید شدند.»

7. چرا تاکنون دبیرکل حزب الله هیچ اقدامی برای مبادله آنها نکرده استف با این که می دانیم بارها و بارها اسرایی بین حزب الله و رژیم صهیونیستی مبادله شده اند. اگر زنده بوده اند به طور قطع چنین اقدامی می کرد.

حال بیائیم و با دقت نگاهی به سخنان طالب زاده بیاندازیم که گفت: وقتی مدرکی داریم باید به دنبال آن برویم و ثابت کنیم کذب است، باید بروید سراغ اثبات اینکه آنجا دفن نشده اند.چرا هر وقت میخواهند پیگیری کنند مانع می شوید ؟ اگر سند برای زنده بودنشان نمی آورید لا اقل ادعای شهادت ایشان را بررسی کنید؛ آقایان چرا تفحص نمی کنید ؟ مقامات ایرانی چرا مانع لبنان میشوید تا تفحص انجام ندهد ؟

مصلحت  دیپلماسی این هست تا ۳۸ سال اخبار درست را به مردم ندهیم ؟ دیپلماسی دادن توهم زنده ماندن آنها تا کجا و به چه قیمتی؟ در هرصورت اگر آنها به شهادت رسیده باشند و احتمال قوی نیز همین است، ما مانع لا اقل خواندن میلیونها فاتحه به ارواح طیبه این شهدا می شویم.

نویسنده: روشنک هوشیارگر

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج احمد متوسلیان شهادت رژیم صهیونیستی لبنان احمد متوسلیان زنده بودن رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روز‌های اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی افزود: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی طرح های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایند‌های اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایند‌های اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی گفت: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکو‌ها و ساترا وجود دارد.
وی تأکید کرد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.
وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات گفت: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.
جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویداد‌های مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار