Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلعلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری به بهانه سالگرد ربایش حاج احمد متوسلیان یادداشتی را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت گلعلی بابایی به شرح ذیل است: 

هو الحق

احمد عزیز؛

برای من که حدود 30 سال در پی یافتن واقعیت فرجام زندگی سراسر مبارزه ات به همراه رفیق همکارم، حسین بهزاد به هر دری زدم و با هر مقام مسئول و غیر مسئولی به صحبت نشستم، مثل روز روشن شده بود که همچو تو شیری را کسی نمی‌توانست در قفس تنگ دنیا محبوس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حقیقت تلخ را از لا به لای صحبت‌ها و روایت‌های آنهایی یافتم که چون تو فرمانده‌ای را در حد پرستش دوست می‌داشتند و عاشق مرام مردانه‌ات بودند.

همان‌هایی که حتی تصوّر این را هم نداشتند، در دنیای بدون احمد بتوانند نفس بکشند. اما وقتی پای حرف‌هایشان نشستم با دلی شکسته گفتند: ( برادر احمد کسی نبود که بتوانند او را به گروگان بگیرند. احمد و اسارت؛ هرگز! )

این حواریون وفادار به تو، هرچند میلشان نبود چنین واقعیتی را به زبان بیاورند، اما بغض فرو خورده‌شان فریاد می‌زد؛ فرمانده دلاور آنها در همان لحظاتِ اولِ آن کمین ناجوانمردانه به شهادت رسیده است. 

این را حتّی در بازتاب رجزخوانی‌های خودت با دشمن هم می‌شد فهمید. آنجایی که در بدو ورودِ قوای محمد رسول‌الله (ص) به سوریه، نیروها را در پادگان زبدانی دمشق جمع کردی و خطاب به آنها گفتی:

«عزیزان؛ ان‌شاءالله با به کار بردن تمام تاکتیک‌هایی که تا کنون آموخته‌ایم و به کار انداختن تمامی امکاناتی که در اختیار داریم، با ایمان به الله و اعتقاد به خدا، تن به آتش بس تحمیلی نخواهیم داد تا ثابت کنیم این حرکت ما در منطقه نه صرفاً به عنوان حضور سمبلیک و صوری است، بلکه حضور ما در منطقه، عمل نیز در پی دارد. با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد و عملیاتمان را علیه آنها شروع خواهیم کرد تا به فرموده امام عزیزمان؛ اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنیم.»

حالا پس از 38 سال بی‌خبری از سرنوشت چون تو فرمانده‌ای، درست در روزی خبر رجعت قریب الوقوع پیکرت را می‌شنوم، که آمده‌ام در همان جایی که تو در آن شب آخر، تا صبح با عمه سادات نجوا کردی و از او شهادت طلب نمودی. اینک رو به حرم حضرت زینب(س) می‌نشینم و از اعماق دل فریاد می‌زنم: حاج احمد متوسلیان ! ای اوّلین شهید مدافع حرم، حالا دیگر تو «در هاله‌ای از غبار» نیستی. تو شهیدی و ناظر.

چهاردهم تیرماه 1399-سوریه،دمشق؛ گلعلی بابایی

ناگفته‌‎های راوی حاج احمد متوسلیان از خاطرات دفاع مقدس/ فرمانده‌ای که در دل دشمن هم ترسی از معرفی خود نداشتیادداشت میهمان| بازگشت حاج احمد!

انتهای پیام/

R1515/P/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حماسه و پایداری بیشتر بخوانید... دلنوشته خانواده کاظم اخوان/ طبیعی بود به پیدا شدن پیراهن خونین یوسف اعتراض کنند!

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حماسه و پایداری حماسه و پایداری حاج احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس

آتن توسط مه نارنجی ناشی از طوفان گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا بلعیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات یونان هشدار می‌دهند که غلظت گرد و غبار ناشی از طوفان صحرای بزرگ آفریقا می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد، در حالی که افزایش سطح ذرات ریز آلودگی خطرات سلامتی را به همراه دارد. به گفته مسئولان شهری، ابرهای گرد و غباری که از صحرای بزرگ آفریقا به داخل یونان وارد شدند، یکی از بدترین حوادثی است که از سال ۲۰۱۸ این کشور شاهد بوده است.

مه زرد مایل به نارنجی پس از چند روز وزش بادهای شدید از سمت جنوب، دید کلی را محدود کرده است و مقامات مسئول در مورد خطرات تنفسی هشدار دادند.

کوستاس لاگوواردوس، مدیر تحقیقات آب و هوا در رصدخانه آتن، در این رابطه گفت: «این رویداد یکی از جدی‌ترین اپیزودهای غلظت گرد و غبار و شن از صحرای بزرگ آفریقا از ۲۲ مارس ۲۰۱۸ است؛ زمانی که ابرها به طور خاص به جزیره کرت را بلعیدند.»

یونان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل توسط ابرهای گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته است و حتی این ریزگردها به بخش‌هایی از سوئیس و جنوب فرانسه نیز وارد شده است.

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد و در عین حال میزان ذرات ریز آلودگی را افزایش دهد و خطراتی را برای افراد مبتلا به مشکلات زمینه‌ای ایجاد کند.

صحرای بزرگ آفریقا سالانه مسئول انتشار ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار معدنی است. در حالی که بزرگترین ذرات این صحرا به سرعت به زمین باز می‌گردند، کوچک‌ترین آنها می‌تواند هزاران کیلومتر را طی کند و به طور بالقوه تمام اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. وزش بادهای شدید جنوبی در چند روز گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های زودهنگام غیر فصلی در جنوب این کشور دامن زده است.

سازمان آتش‌نشانی یونان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است.

کد خبر 747390

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد