Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضروری است وزیر بهداشت به خصوص معاونت درمان وزارتخانه و شورای عالی بیمه سلامت در تدوین مقررات و استانداردهای خدمت در تله مدیسین زمان را از دست ندهند

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شیوع ویروس کرونا در جهان بیش از هر چیز بر ضرورت استفاده هر چه بیشتر از ارتباطات ، فناوری اطلاعات و اینترنت در همه ابعاد زندگی انسان ها صحه گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا باعت شده تا دولتها برای حفظ جان شهروندان خود هم که شده ،ناگزیر باشند به صورت جدی و با تمام توان و نه به صورت مقطعی در مسیر استفاده از تکنولوژی مدرن و الکترونیک گام بردارند.  

یکی از بخش هایی که می تواند در شرایط شیوع کرونا و حتی پس از عبور کشور از این شرایط از تکنولوژی الکترونیک بهترین بهره را ببرد بخش بهداشت و درمان کشور است.برای همین تلـه مدیسین(Telemedicine) یا پزشکی از راه دور می تواند در شرایط فعلی و حتی پس از گذر کشور از بحران کرونا در خدمت سیستم بهداشت و درمان و مردم قرار گیرد. تله مدیسین عبارت است از  ویزیت بیماران از یک فاصله دور با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری و تجهیزات پزشکی مربوط به آن.

 

 

گفته می شود تله مدیسین اولین بار در سال 1920 وارد واژه نامه پزشکی شده است.ناسا اولین مرکزی بود که برای ارائه مشاوره های پزشکی به فضانوردان و درمان آنها از مسافت دور با استفاده از ماهواره اقدام به برقراری ارتباط بین فضا نوردان با پزشکان حاضر درسطح زمین کرد.

 

کاهش زمان و هزینه ،بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و محروم ، دسترسی بهتر به پزشکان متخصص، کاهش هزینه های مراقبت های پزشکی وکاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی از جمله مزایای بکارگیری تله مدیسین است.   محفوظ بودن اطلاعات ،مسئولیت و تعهد ،امکان سوء استفاده ،هزینه ها ،حقیقت مجازی بالا بودن هزینه های فنی ،محدودیتهای حقوقی و قانونی ،عوامل فرهنگی جامعه ،مستند سازی  مدارک  و پرونده الکترونیک بیماران مقوله هایی هستند که در اجرای تله مدیسین باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد.   20 اردیبهشت بود که عبدالخالق کشاورزی مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، استانداردها و تعرفه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که پوشش بیمه‌ای خدمات تله مدیسین یا پزشکی از راه دور در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده است.   کشاورزی افزود: همه استانداردهای خدمت در مرحله اول، تا پایان اردیبهشت ماه از سوی معاونت درمان(وزارت بهداشت) ابلاغ می‌شود.   ضروری است وزیر بهداشت به خصوص معاونت درمان وزارتخانه و شورای عالی بیمه سلامت در تدوین مقررات و استانداردهای خدمت در تله مدیسین زمان را از دست ندهند و هر چه سریعنر مقررات مربوط را تدوین و ابلاغ کنند و وعده امروز و فردا و این ماه و ماه آینده را ندهند.   یکی از سازمان هایی که ظرفیت فراوانی در پیاده سازی تله مدیسین دارد سازمان تامین اجتماعی است چرا که با حمایت و تاکید دکتر سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و دکترمنوچهری معاونت درمان این سازمان بستر ارائه خدمات الکترونیک ازجمله صدور نسخه الکترونیک و دسترسی به سوابق پزشکی بیمار دراین سازمان فراهم شده است که این موضوع پیاده سازی تله مدیسین در تامین اجتماعی را میسر می کند.    در هر صورت پایده سازی تله مدیسین در کشور علاوه بر زمینه‌ها و شرایط درون‌سازمانی نیازمند سیاستگذاری‌های کلان برون‌سازمانی از سوی دولت و وزارت بهداشت است که امیدواریم  نمایندگان مجلس نیز در این زمینه هر گونه کمکی که مورد نیاز باشد را دریغ نکنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تله مديسين معاونت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مقدار یک تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز، جمع آوری شد و همزمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله معدوم سازی شد.

محبوبه مهماندوست افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد گفت: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه  تاریخ تولید وانقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگه داری بهداشتی را به‌عنوان شش مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد وافزود: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی