Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرامکو نفت خام ذخیره‌شده خود در مالزی را به دلیل بسته شدن پالایشگاه مشترک خود با شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) فروخته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، چهار منبع تجاری اعلام کردند شرکت تجاری آرامکو (ATC) از زمان بسته شدن پالایشگاه مشترک خود با پتروناس در ماه مارس، به دلیل آتش‌سوزی، نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت خام خود را که در اطراف مالزی ذخیره‌سازی شده بود، فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن از جمله روسیه تولید نفت خام خود را به مقدار بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند، فروش نفت خام شرکت تجاری آرامکو افزایش یافت، زیرا قیمت‌ها و تقاضای تک‌محموله‌ای نفت به دلیل محدود شدن عرضه بهبود یافت.

آتش‌سوزی ماه مارس در مجتمع پی‌آی‌سی در جنوب مالزی سبب کشته شدن پنج نفر و بسته شدن این مجتمع شد که قرار بود عملیات تجاری‌اش را از امسال به‌طور کامل آغاز کند.

این منابع گفتند پالایشگران آسیایی به‌طور معمول دو ماه زودتر اقدام به خرید نفت خام می‌کنند، بنابراین منابع مورد نیاز این مجتمع پالایشگاهی که زودتر خریداری شده بودند و امکان پالایش آن‌ها وجود نداشت باید در مخازن و کشتی‌ها ذخیره می‌شدند.

این منابع افزودند: ای‌تی‌سی که بازوی تجاری سعودی آرامکوست، درجه‌های مختلف نفت خام را در مناقصه‌هایی برای بارگیری در ماه ژوئیه از طریق انتقال کشتی به کشتی در بندر لینگی مالزی فروخته است.

این منابع تجاری اعلام کردند که خریداران شامل پالایشگران شمال آسیا، شرکت‌های عمده نفتی و شرکت‌های تجاری اروپایی هستند.

سعودی آرامکو و پتروناس از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

یکی از منابع گفت: این محموله‌ها ذخایر شناوری هستند که امکان تخلیه آن‌ها وجود نداشت.

وی افزود: شریکان این پالایشگاه مشترک هنوز درباره راه‌اندازی دوباره آن را دوباره تصمیم نگرفته‌اند، زیرا تعمیرات بخش‌هایی از آن در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی آرامکو نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام‌ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟