Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی یا صدور هشدار زرد رنگ آورده است: «رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر موجب وقوع رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد گاهی نسبتاً شدید طی امروز (۱۶ تیرماه) در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های‌ کرمان، شرق و شمال هرمزگان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان، سه شنبه (۱۷ تیرماه) در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان و چهارشنبه (۱۸ تیرماه) در ارتفاعات و دامنه‌ها در شمال، غرب و شرق هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و غرب مازندران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود توصیه می‌کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1407273

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ صفری گفت: باتوجه به بارش باران و برف و نیز کاهش دما از روز‌های گذشته تدابیر لازم برای اطلاع رسانی به باغداران و گلخانه‌داران استان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به احتمال وقوع این شرایط در روز‌های آینده، افزود: باغداران و گلخانه‌داران باید از کود‌های آمینواسید قبل از وقوع سرما استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از آسیب به گیاهان و درختان باید از کود‌هایی با پایه پتاسیم مخصوصا سولوپتاس قبل از وقوع سرما استفاده شود.

صفری تاکید کرد: کشاورزان و گلخانه‌داران باید از آبیاری باغات و هرس در این زمان خودداری کنند.

او گفت: روشن کردن آتش و ایجاد دود در مناطقی که کاهش قابل توجه دما واقع شود به منظور پیشگیری از سرمازدگی لازم است که باید انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: بازرسی سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها و اطمینان از نبود نقص، بازرسی دستگاه ژنراتور و آمادگی برای استفاده، آماده سازی وسایل گرمایشی و تنظیم دمای گلخانه‌ها و سایر سالن‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌ها و بستن دریچه‌های سقفی و کنترل دریچه‌ها کناری گلخانه‌ها، کنترل و بازرسی پوشش گلخانه‌‎ها و تعمیر مناطق دارای پارگی و آسیب دیده و کنترل بادشکن‌ها و بادبند‌های گلخانه‌ها از دیگر مواردی است که باغداران و گلخانه‌داران باید مورد توجه قرار دهند.

 

دیگر خبرها

  • باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند
  • احتمال رگبار موقت باران
  • هواشناسی اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین؛ باران در راه است
  • باران در راه آبادان و خرمشهر
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • باران و سرما در راه کرمان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • باران وسرما در راه کرمان