Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@12:03:07 GMT

ستاد مقابله با کرونا: احتمال توقف لیگ وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۲۸۱۰

ستاد مقابله با کرونا: احتمال توقف لیگ وجود ندارد

رویداد۲۴  بخش‌های مهم گفت‌وگو با محسن فرهادی مسئول تدوین پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا را برایتان انتخاب کردیم:

علت اینکه شما در حال حاضر متوجه می‌شوید که بازیکنان فلان تیم آلوده هستند، اتفاقاً به خاطر کنترل‌هایی است که انجام شده است. طبیعتاً زنگ خطر بیشتری به صدا در آمده که حتی در لیگ‌های فوتبال و سایر ورزش‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرفتن تست برای بازیکن این امکان را ایجاد کرده که افراد مبتلا شناسایی شوند. ممکن بود اگر پروتکل رعایت نمی‌شد، طبیعتاً فرد بیمار هم مشخص نمی‌شد و می‌توانست بیماری را به دوستان و خانواده خود انتقال دهد.

پروتکل برای تقریباً تمامی رشته‌های ورزشی با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی تدوین شده است که از ارگان‌هایی هستند که همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشته‌اند. اگر شما به پروتکل‌های وزارت بهداشت نگاه کنید، این از جمله پروتکل‌هایی است که هم آرم وزارت بهداشت را دارد، هم وزارت ورزش و هم فدراسیون پزشکی ورزشی.

این پروتکل، دو سه روز است که بازنگری شده است. این نسخه سوم پروتکل اولیه است. طبیعی است که هر چه پیش می‌رویم با توجه به شرایط بیماری طبیعتاً باید پروتکل بازنگری شود. در حال حاضر به نظر من پروتکل خوب جواب داده و به خوبی توانسته بیماران را کشف کند.

احتمال توقف لیگ وجود ندارد. اتفاقاً تمامی این تمهیدات، تمهیداتی است که محدودیت دوباره اعمال نشود. اصلاً سعی وزارت بهداشت این نیست که ما به دنبال محدودیت‌های جدید برویم. تا جایی که ما مجبور نشویم، هیچ محدودیت جدیدی را اعمال نمی‌کنیم. اتفاقاً قصد ما این است که مردم با رعایت پروتکل‌ها به فعالیت‌های خود ادامه دهند. سعی ما این است که نظارت را بر اجرای پروتکل تشدید کنیم، چون برقراری محدودیت‌ها راه ساده‌ای است. شما می‌گویید تعطیل و این راه ساده‌ای است، اما اینکه این تعطیلی را تا چه زمانی بتوانید ادامه دهید، مهم است. شما اگر بر پروتکل‌ها نظارت بیشتری داشته باشید، راه بهتری را انتخاب کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: گزینه تعطیلی مسابقات روی میز سازمان لیگ

ما اصلاً برای سیستم ورزشی پروتکلی ننوشتیم، چون تخصص نداریم. همانطور که آن‌ها روی مسائل بهداشتی تخصص نداشتند. مسائل بهداشتی را ما نوشتیم و مسائل ورزشی را خود فدراسیون به طور کامل نوشته است.

همین که بازیکنان مبتلا به کرونا، شناسایی شده و به قرنطینه رفته‌اند، اتفاق مثبتی است. یکی از ویژگی‌هایی که این ویروس دارد، این است که شما نمی‌توانید متوجه شوید که از کجا مبتلا شده‌اید؟ معلوم نیست. ممکن است در صحنه ورزش مبتلا شده باشند، یا هنگام خرید نان. همین که شناسایی شدند و برای گذراندن دوره قرنطینه از تیم جدا شده‌اند، اقدام مثبتی است و این هوشمندی سیستم را نشان می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که تست‌ها کاملاً به موقع گرفته شده است.

منبع: ایران ورزشی لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا لیگ برتر وزارت بهداشت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتیر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۳ هزار و ۹۷۰ نفر افزایش یافت.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، شماری مجروحان حملات رژیم صهیونیستی هم به ۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزود که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت جنایت کشتار جمعی شد که بر اثر آن ۷۱ نفر شهید و ۱۰۶ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6081971

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • وزیرخارجه اردن: با نفوذ پهپادهای اسرائیلی هم مقابله خواهیم کرد!
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند