Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: گفت: آتش‌زدن پرچم آمریکا توسط شهروندان آمریکایی، عملاً روز استقلال این کشور را به روز شرم حاکمان و حاکمیت آمریکا تبدیل کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های غربی نشان می‌دهد معترضان آمریکایی در اعتراض به سخنرانی ترامپ در مراسم روز استقلال آمریکا، در مقابل کاخ سفید پرچم این کشور را به آتش کشیدند و خواستار نابودی تمام نماد‌های برده داری و تبعیض نژادی در سراسر ایالات متحده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهر‌های مختلف آمریکا در روز‌های گذشته شاهد عملیات وسیع نیرو‌های امنیتی و پلیس برای دستگیری ده‌ها نفر از فعالان مدنی و افرادی است که در سازماندهی اعتراض‌های ضدنژادی علیه پلیس و دولت نقش داشته‌اند.

علی باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، امروز در حاشیه‌ی جلسه مسؤولان عالی قضایی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر در خصوص تحولات اخیر امریکا اظهار داشت: «امروز بیش از هر زمان دیگری، دنیا هوشمندی راهبردی ملت ایران در ایستادگی در برابر زورگویی‌های رژیم آمریکا که در شعار "مرگ بر آمریکا" متبلور است، می‌ستاید، چراکه اکنون پرچم آمریکا حتی در داخل این کشور و در میان شهروندان آمریکایی نیز به‌عنوان نماد برده‌داری، نژادپرستی و سلطه‌گری شناخته می‌شود».

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه درادامه تصریح کرد: «آتش‌زدن پرچم آمریکا توسط شهروندان آمریکایی در روز استقلال، عملاً "جشنواره برپایی رژیم آمریکا" را به"سوگواره نژادپرستی و برده‌داری" در این کشور تبدیل کرد و "اعتراض و اشک" را جایگزین "شادی و خنده" نمود و موجب شد روز استقلال امریکا به روز شرم حاکمان و حاکمیت آمریکا تبدیل شود».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «فریاد اعتراض مردم آمریکا علیه حاکمان واشنگتن در کاخ سفید و کنگره در روز استقلال این کشور، بیش از پیش گستره و شدت بیگانگی حاکمیت و حاکمان آمریکا از توده‌های مردم و دغدغه‌های آن‌ها را به افکار عمومی جهانی نشان داد و پوچ بودن ادعای لیبرال دمکراسی در ایجاد جامعه انسانی ِبرخوردار از رفاه مادی و آرامش معنوی را حتی نزد غربگرایان و غربزدگان برملا کرد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استقلال آمریکا نژادپرستی برده داری روز استقلال حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند

سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در پاسخ به این سوال که ایده دیوارنگاره‌ها از کجا آمد؟ گفت: فکر می‌کنم ماجرای دیوارنگاره‌ها با دیوارنگاره میدان ولیعصر شروع شد و به نوعی به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی در هنر تبدیل شدند. برخی مواقع این دیوارنگاره مواضع منفی و گاهی هم بازخورد مثبت در برداشت. هر موقع کار جدی بر روی آن انجام شده، واکنش‌های داخلی و خارجی داشته است. 

باقری ادامه داد: ویژگی عکس صحنه‌پردازی شده این است که با وجود ابزار‌های فتوشاپ ذهن ما عکس را به مثابه امر واقعی تلقی می‌کند. همانطور که با دیدن یک فیلم سینمایی می‌خندیم یا گریه می‌کنیم، وقتی شما از عکس صحنه‌پردازی شده استفاده می‌کنید، مردم آن را باور می‌کنند. 

مدیر خانه عکاسان ایران در پاسخ به این سوال که با وجود ابزار‌های هوش مصنوعی به فکر جایگزین کردن آن با ابزار‌های گریم و صحنه و ... نیستید؟ گفت: هوش مصنوعی در زمینه انسان و روح انسان عاجز است. وقتی هوش مصنوعی بخواهد روح انسانی را بازتاب دهد، کار مصنوعی از آب در می‌آید. 

وی درباره عکسی بخاطر مردم فلسطین و با الهام از آیات قرآن کریم گرفته شده، گفت: عکاسی صحنه‌پردازی شده از لحاظ تولید مثل یک پلان از فیلم است، که خروجی‌اش باید مثل یک فیلم سینمایی باشد. لایه اصلی عکس سپردن فرزندان به آب است. اما در کنار آن وقایع تکان‌دهنده و افرادی که در خط مقدم روایت داستان هستند و نماد مقاومت فلسطین هستند، داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند