Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@12:52:32 GMT

انتشار «شیروانی قرمز» و «یخبندان آفتابی»

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۳۰۰۱

انتشار «شیروانی قرمز» و «یخبندان آفتابی»

کتاب‌های «شیروانی قرمز» و «یخبندان آفتابی» نوشته آرمی‌تیس شفیعی منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در معرفی «شیروانی قرمز» که در نشر «ریرا» عرضه شده، آمده است: «شیروانی قرمز» داستانی بلند است که در چهار بخش نگارش شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: کاغذ و تو مشتت نگه دار. بشین عقب. تو لالی، من راننده آژانس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی سکوت و حیرانی او را دید اضافه کرد: من شبانم، تو میش. من میرم، تو میایی، من می‌گم، تو گوش می‌کنی. ها؟

منتظر تایید، از آینه به او نگاه می‌کند. نگاه‌شان که تلاقی می‌کند، آب دهانش را قورت می‌دهد و بی‌کلام با سرعت چند بار سر را به تایید تکان می‌دهد.

شبان اضافه می‌کند: کاغذ و به من نشون دادی تا برسونمت.

کاغذ نشانی را در مشت می‌فشارد.... سند گنگی و لالی.

همه چیز درست چیده شده بود. شبانِ چالاک راس ساعت، او را از جای قرار سوار کرده بود.تا رسیدن به ایستگاه پمپ بنزین بین راه و سوار شدن به مینی‌بوس که چراغ‌های کم‌سویی داشت، دیگر کلامی رد و بدل نشد. پشت فرمان مینی‌بوس، شبانی سیه‌چرده منتظرنشسته بود. به سلام بی‌صدای او، پاسخ نامحسوسی با سر می‌دهد.

همچنین در بخشی از مقدمه کتاب «یخبندان آفتابی» که در نشر یاد شده راهی بازار شده است، میخوانیم: این مجموعه داستان، حکایت راه است و حرکت.گاه حرکت جسمانیست،گاه سفر به خاطرات و گذشته است یا گذر به فضایی به موازات همان اتفاق. حرکت ما هرگز متوقف نمی‌شود نه در ذهن و مکان، نه در زمان و روح. سوار بر قطار و اتوبوس و مرکب خیال یا پیاده، همواره جهانی جدید خلق می کنیم، مجزا از جهان بیرون.

این بازی ذهن و زمان و مکان، برایم جذابیتی باورنکردنی دارد، این مجموعه داستان تلاشیست برای تقسیم این شادی با تمام کسانی که خودآگاه و ناخودآگاه به این سفر تن می‌دهند.

آرمی‌تیس شفیعی  دکترای خود را از «مدرسه عالی مطالعات علوم انسانی» دریافت کرده است. او در عرصه هنر نیز فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیروانی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ سامانه‌ای سرد و بارشی ، فردا ۸ فروردین در گیلان باران می‌بارد و از پنجشنبه ۹ فرودین ، آسمان استان آفتابی و شرایط جوی تا شنبه هفته آینده غالبا پایدار است.

محمد دادرس با بیان اینکه سردترین منطقه در گیلان در شبانه روز گذشته، اسب وونی تالش با ۳ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام شد ، افزود: همچنین بالاترین دما در استان در این مدت از لوشان، ۱۹ درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریای خزر از امروز تا فردا حداکثر به یک متر و ۴۰ سانتی متر خواهد رسید، اضافه کرد: دریای خزر از عصر امروز تا ظهر فردا برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: دمای فعلی رشت مرکز گیلان ۲۴ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۲۵ درصد است.

دیگر خبرها

  • آسمانی صاف و آفتابی در استان قزوین
  • بانک قرمز، مورد نظر هواداران آبی - گزارش
  • ۸ نکته مهم در زمان خرید پرینتر که باید به آن توجه کنید
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران
  • رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۸۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاربرد‌های متفاوت گیره کاغذ + فیلم
  • هشدار سرمازدگی و یخبندان در باغات کشاورزی
  • هوای مازندران فردا آفتابی و گرم