Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه حسنی گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای بسیج علمی در اولین نمایشگاه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات طراحی و ساخت کوادکوپتری است که می تواند در مواقع بحرانی مناطق آسیب دیده را شناسایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا خواجه حسنی مسئول بسیج علمی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: نمایشگاه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات، در واقع اولین نمایشگاهی است که به صورت تخصصی در این حوزه در شهر کرمان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بسیج علمی در زمان وقوع بحران های متعدد در کشور در صحنه حاضر است و چتر حمایتی خود را برای پشتیبانی از طرح هایی که می توانند در مدیریت بحران استفاده شوند، می گسترد.

مسئول بسیج علمی استان کرمان مطرح کرد: بنابر دلایل مختلفی همچون مدیریت بحران، امداد و انتقال سازمان بسیج علمی تصمیم گرفت تا در کنار شرکت ها، کارخانه جات و سازمان هایی که در این نمایشگاه شرکت می کنند همچون صنایع مس ایران، گل گهر، آرمان، گهر، هلال احمر و مراکز آموزش عالی همچون دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری کرمان حضور یابد.

تفاوت قیمت، مزیت دستگاه های طراحی شده بسیج علمی با نمونه های مشابه داخلی

خواجه حسنی در ارتباط با دستاوردهای بسیج علمی در این نمایشگاه گفت: بسیج علمی در این نمایشگاه ۴ دستگاه را رونمایی کرد، یکی از این دستاوردها مربوط به دستگاه مکانیزه تولید ماسک است، این دستگاه در زمان اوج گیری بحران کرونا توسط بسیج علمی ساخته شد.

وی عنوان کرد: این دستگاه سبب افزایش سرعت تولید ماسک می شود، می توانستیم در ادامه خط با خرید تجهیزات فنی اولتراسونیک، انتهای خط تولید ماسک را نیز کامل کنیم اما نیازمند هزینه های گزافی بود که به جیب واردکنندگان این فناوری سرازیر می شد، بنابراین در انتهای خط خیاطانی حضور پیدا کردند و خط را به پایان رساندند.

مسئول بسیج علمی استان کرمان ادامه داد: دومین دستاورد بسیج علمی در این نمایشگاه، دستگاه  UV Box بود که برای مقابله با بحران کرونا ساخته شده که ضدعفونی کردن و استریل قطعات و ابزارهای آزمایشگاهی، پزشکی و آرایشگاهی را با استفاده از اشعه uv انجام می دهد.

خواجه حسنی بیان کرد: سومین دستگاهی که در این نمایشگاه از آن رونمایی شد، دستگاه ضدعفونی کننده دست است که خوشبختانه در کشور توسط مراکز علمی زیادی ساخته شده اما مزیت دستگاه طراحی شده توسط بسیج علمی کرمان قیمت آن است که سبب تمایز از نمونه های مشابه شده است.

رونمایی از کوادکوپتر شناسایی گر نقاط بحرانی در اولین نمایشگاه پدافند غیرعامل کرمان

وی ابراز کرد: ساخت این دستگاه توسط چند بسیجی متخصص که در این حوزه صاحب فن بودند انجام شده و در حال حاضر این شرکت آمادگی این را دارد که مدارس، ادارات و سازمان ها را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بازار تجهیز کند.

مسئول بسیج علمی استان کرمان تصریح کرد: آخرین دستاورد بسیج علمی در اولین نمایشگاه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات مربوط به ساخت کوادکوپتر است، این کوادکوپتر در مواقع بحرانی می تواند شناسایی مناطق آسیب دیده را انجام دهد، به عنوان مثال در زمان وقوع سیل می توان از کوادکوپتر شناسایی برای مدیریت بحران استفاده کرد.

خواجه حسنی تاکید کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های کوادکوپتر ساخته شده این است که قابلیت مدت پرواز استاندارد جهانی را دارا است و می تواند اطلاعات منطقه را مخابره کند.

وی در ارتباط با حمایت مالی بسیج علمی در ساخت این دستگاه ها توضیح داد: دستگاه های حاضر در این نمایشگاه مورد حمایت مالی مستقیم بسیج علمی قرار گرفتند و تنها در ساخت کوادکوپتر حمایت به صورت مشاوره ای صورت گرفته است.

مسئول بسیج علمی استان کرمان تصریح کرد: مزیت رقابتی ۴ دستگاه رونمایی شده از آن ها قیمت تمام شده آنها است، در حالیکه این دستگاه ها با قیمت بالایی در کشور ارائه می شوند، قیمت محصولات ما اختلاف فاحشی با بازار دارد.

خواجه حسنی ابراز کرد: در حالیکه قیمت دستگاه مکانیزه تولید ماسک در کشور حدود ۶۰ میلیون تومان بود، ما توانستیم این دستگاه را با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان بسازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک دست که در بازار قیمتی حدود ۲٫۵ میلیون دارد با هزینه ای کمتر از یک میلیون تومان توسط متخصصان ما طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اولین نمایشگاه پدافند غیرعامل مدیریت بحران بسیج علمی خواجه حسنی تولید ماسک ساخته شده دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی استان کرمان/ احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط

ایسنا/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تحت تاثیر سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی بصورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.

فهیمه راستی امروز، ۲۸ اسفندماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: امروز جوی نسبتا پایدار گاهی همراه با وزش باد را برای اغلب مناطق استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان کرمان افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه تحت تاثیر سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی بصورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد در نیمه غربی، شمال و مرکز استان خواهیم بود.

راستی گفت: همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال غرب و جنوب شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان بیان کرد: بیشینه سرعت وزش باد روز چهارشنبه خواهد بود. لذا خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: روز پنجشنبه جوی نسبتا پایدار و آرام در اغلب مناطق استان مورد انتظار است. از جمعه بعد از ظهر مجددا شاهد رخداد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر و بارش پراکنده در استان خواهیم بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی استان کرمان/ احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط
  • کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام چهار مأموریت پدافند هوایی شمال شرق کشور
  • اولین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد رونمایی شد
  • شدت بارش‌ها در چه مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد است؟
  • تاکید وزیر آموزش آلمان بر ضرورت آموزش پدافند غیرعامل در مدارس
  • خودروی مدیریت بحران شرکت گاز گیلان رونمایی شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دشتی در نوروز
  • ارسال کمک‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • تمهیدات مدیریت بحران فارس و لرستان درپی هشدار سیلاب
  • رادارهای ایران قابلیت شناسایی هر نوع ریز پرنده را دارند