Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:53:31 GMT

عجایب آلودگی هوای سمنان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۳۰۷۷

عجایب آلودگی هوای سمنان

موضوع آلاینده‌های هوا، به ویژه ذرات جامد آن هم در ابعاد نانومتر، مسئله‌ای فوق تخصصی است که نیاز به مطالعات گسترده با هزینه‌های میلیاردی و طی ماه‌ها و بلکه سال‌ها دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رضا شمسخانی مدیر موسسه آرمان روشن با انتشار یادداشتی کوتاه با عنوان «عجایب آلودگی هوای سمنان» به اظهارات اخیر پیرامون آلودگی هوای سمنان و آلایندگی برخی واحدهای صنعتی واکنش نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شسمخانی در یادداشت خود آورده است:

 در حالی که همین چند روز پیش، مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با رئیس محترم و مسئولین ارشد قوه قضائیه، ضمن تاکید بر موضوع «حقوق عامه» به صراحت به مسأله محیط‌زیست و توجه به این مقوله حیاتی اشاره فرمودند، اظهارنظرهای غیرتخصصی برخی مسئولین محترم استان مایه تعجب فراوان اینجانب گردیده است.

موضوع آلاینده‌های هوا، به ویژه ذرات جامد آن هم در ابعاد نانومتر، مسئله‌ای فوق تخصصی است که نیاز به مطالعات گسترده با هزینه‌های میلیاردی و طی ماه‌ها و بلکه سال‌ها دارد.

در مصاحبه‌ای این جمله را از مسئول محترمی دیدم که ذرات خارج شده از دودکش فلان کارخانه برای انسان مضر است اما به مناطق مسکونی نمی‌رسد!

هزاران عجب! اول اینکه مضر بودن این ذرات در کدام مطالعه گنجانده شده و فاکتور APE آن‌ها چند است و چقدر مضر هستند؟ نمک زیاد هم مضر است و سم سیانور هم مضر است اما این کجا و آن کجا!

دوم آنکه دستگاه‌های وکیوم و اسپکترومتر چه زمانی برای سنجش ذرات و مسیر آن‌ها و مسافت موثر و غیره وارد سمنان شد که ما خبر نشدیم؟ عجب صبری خدا دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت

هوای کلان‌شهر مشهد امروز چهارشنبه با قرار گرفتن روی شاخص کلی ۸۳ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۸۶ در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

کیفیت هوای شهر مشهد امروز هم همانند دو روز گذشته در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747383

دیگر خبرها

  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات سمنان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی