Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت آموزشی دانشگاه تهران درخصوص نحوه فعالیت آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، اطلاعیه‌ صادر کرد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، معاونت آموزشی دانشگاه تهران درخصوص نحوه فعالیت آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، اطلاعیه‌ صادر کرد.

دانشگاه تهران این اطلاعیه‌ را به شرح زیر صادر کرد:

با توجه به پیش‌بینی‌های مسئولین بهداشتی کشور درخصوص تداوم روند همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت‌های خطیر دانشگاه، به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب‌تر فعالیت‌های آموزشی سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹، برنامه‌ریزی دانشگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست‌های زیر خواهد بود:

- برنامه‌ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب‌ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کلیه فعالیت‌های آموزشی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد. ضروری است اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه و مدیران محترم گروه‌های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و موارد زیر را در برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند:

- محتوای دروس نیمسال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه کرده و آمادگی‌های لازم را برای استفاده از سامانه‌های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.

- پیش بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون پایان ترم در تعیین نمره نهایی را داشته باشند.

- برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه بصورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوی تهیه گردد. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

- آمادگی‌های لازم برای تغییر فعالیت‌های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقراری شرایط مناسب در برنامه‌ریزی پیش بینی گردد.

- به منظور انجام مؤثرتر فعالیت‌های آموزشی و راهنمایی دانشجویان، بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای محترم هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند. هرگونه کاهش حضور برنامه‌ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.

- علیرغم وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرا، باید تلاش شود که از تعلیق و انباشتگی فعالیت‌های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان ضروری است، اجتناب شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران آموزش دانشگاه دانشجویان فعالیت های آموزشی اول سال تحصیلی دانشگاه تهران برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

معاون شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی و احتمال آغاز فعالیت مدارس از شهریورماه در سال‌های آینده توضیحاتی داد.

به گزارش تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

با وجود تجربه شکست‌خورده دهه ۷۰ برای آغاز سال تحصیلی از اول شهریورماه، یک‌بار دیگر این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است!

پیش از این بازگشایی مدارس از شهریور منجر به نارضایتی والدین و حتی کاهش میزان یادگیری دانش‌آموزان به‌دلیل گرمای هوا شده بود، در نهایت مجلس شورای اسلامی سال ۷۶ به موضوع ورود و با قانون‌گذاری زمان آغاز سال تحصیلی را از اول مهر ماه تعیین کرد.

هم‌اکنون پرونده این موضوع یک بار دیگر باز شده است، اما باید به این نکته مهم دقت کرد که بازگشایی مدارس تمام کشور از اول شهریور ماه قطعاً باعث ایجاد مشکلاتی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان و در نهایت نارضایتی آن‌ها خواهد شد ازاین‌رو در صورت تصویب باید آن را برای مناطق خاصی از کشور اجرا کرد.

در همین ارتباط موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: موضوع تقویم آموزشی مدارس سال‌هاست که مطرح بوده است و اقلیم‌های مختلف در کشور با تفاوت دمای بسیار، بازنگری در تقویم آموزشی مدارس را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، زمان بازگشایی مدارس سراسر کشور را اول مهر، پایان سال تحصیلی را پایان اردیبهشت و زمان برگزاری امتحانات را خرداد ماه تعیین کرد و وزارت آموزش و پرورش مکلف به رعایت مصوبه مجلس به‌عنوان قانون کشور است.

کفاش ادامه داد: اخیراً ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس، طرحی را برای مدیریت زمان آموزش و تغییر تقویم آموزشی در کشور ارائه کرده‌اند، این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از اول شهریور است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

کفاش در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است در سال‌های آینده زمان آغاز سال تحصیلی تغییر کند و به شهریور منتقل شود؟»، ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی از شهریور در قالب چارچوبی است که شورای‌عالی آموزش و پرورش باید آن را تصویب کند و این احتمال وجود دارد که سال تحصیلی زودتر آغاز شود.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره اینکه «آغاز سال تحصیلی از مهر ماه به‌عنوان یک نوستالژی در اذهان شهروندان حک شده است، علاوه بر این تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ممکن است خانواده‌ها را دچار مشکل کند.»، گفت: تغییر تقویم آموزشی به‌دلیل اقلیم‌های متفاوت در کشور مطالبه آموزش و پرورش است از سوی دیگر سال‌هاست شهروندان زمان آغاز سال تحصیلی را از مهر ماه می‌دانند، این موضوعات در تصمیم‌گیری و تدوین چارچوب‌ها مدنظر خواهد بود و با در نظر گرفتن تمام مسائل به‌دنبال شناور بودن زمان آغاز سال تحصیلی هستیم.

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان