Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@20:18:03 GMT

تظاهرات علیه اشغالگری آمریکا در قامشلی سوریه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۳۴۵۸

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، اهالی روستایی در حومه قامشلی در الحسکه سوریه علیه حضور نیروهای اشغالگر آمریکا در کشورشان تظاهرات برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد، اهالی روستای "طرطب" علیه اشغالگری آمریکا تظاهرات برگزار کرده و خروج این اشغالگران از سوریه را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، بر مخالفت خود با تحریم اخیر آمریکا، موسوم به "قانون قیصر" تأکید کرده و خواستار توقف سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحسکه طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات و اعتراضاتی علیه حضور اشغالگرانه آمریکا در سوریه است. معترضان بر مخالفت با همکاری "نیروهای دموکراتیک سوریه"، موسوم به "قسد"، با نیروهای اشغالگر آمریکایی تأکید دارند.

حدود 150 کارمند دولتی در اداره چاه‌های نفت الحسکه در "رمیلان" با برپایی تحصن مقابل ساختمان این اداره، علیه اقدام ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان قسد، که تحت حمایت نظامی و سیاسی واشنگتن هستند، به سرفت درآمدهای نفت و گاز چاه‌ها و میادین شعار داده و خواستار بهبود وضعیت معیشتی‌شان شدند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اشغالگری قامشلی تظاهرات آمریکا نفت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز و همزمان با ورود میلیاردرها، نخبگان و هنرمندان به ونیز برای خرید و مشاهده آثار هنری آغشته به تفکرات سیاسی، همواره روزهای عجیبی سرشار از تظاهرات، اعتراضات و درگیری‌های مختلف است.

براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، اما بینال امسال فضایی آخر الزمانی، عجیب و سرشار از تنش به خود گرفته است. پاویون ۸۸ کشور از سراسر دنیا در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

پلیس مجهز شده با تجهیزات ضد شورش در ونیز، صحنه غیرعادی است. اما چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با شنیده شدن فریاد "زنده باد فلسطین" از سوی معترضین و پخش نوشته‌هایی تحت عنوان "مرگ در ونیز جایی ندارد"، پلیس ضدشورش در ونیز حضور پیدا کرد.

در این تظاهرات، هنرمندان و خلاقان، خواستار جلوگیری از حضور اسرائیل در بینال شدند. آنها در بیانیه‌های منتشر شده خود اعلام کردند: ما خواستار عدم حضور اسرائیل در مراسم هستیم. ما از بینال می‌خواهیم تا پاویون اسرائیل را تعطیل کند.

اما بینال ونیز پایون اسرائیلی را تعطیل نکرد. در چنین شرایطی، هنرمند اسرائیلی روث پتیر، تصمیم گرفت تا از آثار خود رونمایی نکند و روی پنجره پاویون خود بنویسد: تا آتش بس و توافقی برای تبادل اسرا اتفاق نیوفتد، این پاویون تعطیل باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، تا به حال ۲۳ هزار با امضای بیانیه‌ای خواستار ممانعت از حضور رژیم صهیونیستی در دوسالانه ونیز شده‌اند.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898689

دیگر خبرها

  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم