Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اقبال شاکری درباره خروج پادگان‌ها از شهر و استفاده از فضای آنها برای ساخت و ساز جدید اظهار کرد: به طور کلی، قوانین زیادی وجود دارد که اگر آنها را به درستی اجرا کنیم مشکلی برای شهر و شهروندان ایجاد نمی‌شود بر این اساس باید موضوع انتقال پادگانها نیز به درستی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این موضوع را شورای اسلامی شهر تهران نیز باید پیگیری کند، متذکر شد: باید فضای پادگانهایی که از شهر خارج می‌شوند را به‌عنوان فضای تنفسی شهر در نظر بگیریم و از ساخت و ساز در آنها اجتناب کنیم بنابراین ساخت و ساز جدید و خلاف ضوابط طرح تفصیلی در پادگان ها را قبول نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بوستان یاس که در دوره سابق مدیریت شهری بهره‌برداری شد، ساخت‌و‌سازی صورت نگرفت، تصریح کرد:  بعد از خروج پادگان، فقط  ساخت تأسیسات عمومی و مطابق با طرح تفصیلی در آن مجموعه مجاز است و ساخت‌و‌ساز مازاد بر آن بر خلاف سیاستها و اهداف تعیین شده برای خروج پادگانها است اما مسئله این است که اگر ساخت‌و‌ساز بر اساس طرح تفصیلی باشد باز هم اصل موضوع خروج پادگانها از شهر زیر سؤال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد:  اگر مشکل، کمبود منابع مالی شهرداری است، می‌توان از زمینهای معوض به جای مجوز ساخت و ساز استفاده کرد تا بدین ترتیب فضای تنفسی شهر با ساخت و ساز در زمین پادگانها مسدود نشود؛ با این حال در مجلس نیز مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا لزوم یا امکان انجام اصلاحات در قانون مربوطه بررسی و از ساخت و ساز در پادگان های بعدی جلوگیری شود.

پربیننده ترین درهای بسته هیئت دولت به روی شهردار تهران تشریح جزییات حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر/ انتقاد جدی به بهره‌برداری درمانی از ملک مسکونی توضیح مدیرعامل بهشت زهرا درباره مرگ و میر کرونا: بی‌سابقه است ورود رییس جمهور به محدودیت طبقه جماران با وجود هزاران مشکل اقتصادی در کشور! واکنش حناچی به خبر دعوت نشدنش به هیئت دولت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقبال شاکری پادگان مجلس یازدهم قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ساخت و ساز خروج پادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • سایبان خودرو بدون پایه
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: مقر تیپ گولانی را در پادگان «شراگا» هدف قرار دادیم
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • فضای فانتزی، ساخت «سال گربه» را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری