Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه ؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه اظهار کرد: امروز وزارت امور خارجه در صحنه خارجی با کشورها و گروهایی مواجه است که از همه توان خود برای فشار بر مردم ایران استفاده میکنند.

وی افزود: شاید کمتر زمانی برای کشوری این میزان فشار از سوی برخی قدرت‌ها به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده بود؛ این اتفاق به دلیل بالندگی و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است که نگرانی ایجاد کرده و موجب صف کشی علیه کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور خود در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان همانطور که دیروز هم دیدید وزارت امور خارجه در مقابل دوستان داخلی هم مجبور است به دفاع از خود بپردازد؛ گرچه ما وظیفه خود را دفاع از کشور می‌دانیم و برای دفاع از وزیر و وزارت خارجه حقوق نمی‌گیریم بلکه همه همکاران من برای دفاع از کشور همه فشارها و توهین‌ها را به جان می‌خرند ولی حاضر نیستند حرف‌هایی که لازم است برای دفاع از خودشان بیان کنند، اما برای منافع ملی بیان آنها مناسب نیست؛ این رسم ما در هفت سال قبل بوده و در یکسال آتی نیز همچنان پابرجا خواهد بود.

احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت

  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز در این نشست با اشاره  به اینکه ما در یک معرکه سیاسی و حقوقی بسیار سنگین هستیم، گفت: آمریکایی‌ها سیاست فشار حداکثری را حدود سه سال و نیم است که آغاز کرده اند، یعنی یک سال بعد از اجرایی شدن برجام این فشار‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: سیاست فشار حداکثری وقتی آغاز شد که آمریکایی‌ها متوجه شدند، ایران آنچه از برجام می‌خواست به دست آورد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به دستاورد‌های برجام، تاکید کرد: این روز‌ها هدف آمریکا بردن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل است.

عراقچی با خطرناک خواندن این بازی آمریکا، اظهار داشت: یکی از روش‌های آمریکایی ها، استفاده از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدجواد ظریف نشست وزیر امور خارجه ایران پارسی خبر مجلس شورای اسلامی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید