Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور، یادآورشد: دوستان ما در وزارتخانه و نمایندگی‌ها مسئولیت های سنگینی بر دوش دارند که تا ساعات پایانی دولت دوازدهم آن را دنبال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر دوشنبه در نشستی با مدیران ارشد وزارت امور خارجه گفت: امسال بعد از شیوع کرونا تصمیم گرفتم که با دو هدف بررسی تاثیر کرونا بر عملکرد دستگاه ها و همچنین پیگیری امور در سال پایانی دولت به وزارتخانه ها بروم؛ در همین راستا در هر دو مورد وزارت خارجه شرایط متفاوتی دارد؛ امروز وزارت خارجه با ۱۴۳ نمایندگی همکاری دارد و کرونا تغییر عمده ای در فعالیتهای این وزارت خانه بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قطعا وزارت خارجه باید تغییراتی متناسب با کرونا داشته باشد تا آسیب زیادی به عملکرد این وزارت خانه وارد نشود، اظهار کرد: در وزارت خارجه سال پایانی دولت خیلی معنای ندارد و آنقدر مسائل مرتبط با دنیا در این وزارتخانه جدی است که حتی ممکن است عملکرد ساعات پایانی این وزارت خارجه تاثیر گذار باشد. دوستان ما در وزارتخانه و نمایندگی‌ها مسئولیت های سنگینی بر دوش دارند که تا ساعات پایانی دولت دوازدهم آن را دنبال خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: ماموریت دستگاه سیاست خارجی برای همه کشور ها بویژه امروز مردم ایران بسیار مهم  و تعیین کننده است؛ ایران بطور طبیعی به دلیل وضعیت ژئوپلیتیکی که دارد، همواره در چهارراه حوادث بوده است و ظرفیت‌هایی جدی در این کشور وجود دارد که ما با بهره گیری از این ظرفیت ها تلاش کرده ایم در برابر فشار ها بایستیم.

جهانگیری افزود: تقریبا همه‌ی گفتمان های وزارت خارجه طی سالهای بعد از انقلاب تفاوت مبنایی با هم نداشتند و مبنای کلی آن‌ها نیز همان سیاست حکیمانه ای است که مقام معظم رهبری مطرح کردند؛ عزت، حکمت و مصلحت چراغ راه سیاست خارجی کشور قرار دارد؛ برخی فکر می‌کنند این سیاست یک شعار است در حالی که من فکر میکنم این سیاست نه یک شعار است و نه به معنای انزوا و انفعال و فرار از مواجهه با دشمنان و رقیبان و مختلفین ، بلکه به این معناست که یک سیاست خارجی فعالی داشته باشیم تا بتوانیم در همه صحنه‌ها حضور قدرتمندی داشته باشیم و از عزت کشور حفاظت و حراست کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید گفتمانی که به نظر می آید سیاست غالب کشور بوده، گفتمان تعامل با جهان بوده است؛ ما زود فراموش می‌کنیم؛ در ابتدای دولت تحریم های بسیاری علیه کشور وجود داشت که دولت تدبیر و امید  اولویت گذاری کرد که هم از تحریم ها و فشارها عبور کنیم و هم به زندگی مردم سامان دهیم که خوشبختانه در هر دو بخش دستاورد خوبی داشته‌ایم.
این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رييس جمهور سیاست خارجی ایران در منطقه و جهان وزارت خارجه پایانی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است، گفت: توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه را دنبال می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز در دیدار با رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه از حضور در استان کرمان بسیار خوشحالم هستم و امیدوارم که باعث تحکیم و توسعه روابط بین کشور روسیه و استان کرمان شوم، اظهار داشت: همکاری ما با کشور ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است.

وی با بیان اینکه همکاری روسیه و ایران رو به افزایش است و نشان دهنده آن این موضوع است که در نظر داریم در سال جاری تفاهم‌نامه همکاری‌های چند جانبه را امضا کنیم، ادامه داد: ایران و روسیه کشورهایی هستند که سیاست مستقلی را دنبال می‌کنند و هر دو با هم با استکبار جهانی مقابله می‌کنیم.

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه روابط اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: استان کرمان از نظر تبادل کالا با کشور روسیه در صدر است و حجم کالای خوبی مبادله می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از سفر امروز من به استان کرمان این است که می‌خواستم مسیرهای احتمالی کم کاری‌ها فعالان اقتصادی را بفهمم و ببینم که این کم‌کاری‌ها کجا است تا این مشکلات را برطرف کنیم.

آندری ژیلتسوف با بیان اینکه متاسفانه شهروندان ایرانی و روسیه درباره یکدیگر آشنایی کمی دارند و در واقع این اتفاق یکی از موانع افزایش همکاری‌ها است، گفت: ذهن مردم از اطلاعاتی که در رسانه‌ها است و تبلیغات منفی که وجود دارد باعث شده همدیگر را خوب نشناسیم و باید این ذهنیت منفی را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات و موانع توسعه روابط بین ایران و روسیه برطرف شود، افزود: ایران دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری است و متاسفانه فقط ده هزار مسافر روسی وارد ایران می‌شوند در حالیکه بیش از شش میلیون مسافر از روسیه وارد ترکیه می‌شوند و این درحالی‌است که پتانسیل گردشگری ایران خیلی بی‌نظیر است.

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه امنیت استان کرمان بسیار خوب است و باید تبلیغات منفی را برطرف کرد تا از ظرفیت‌های موجود گردشگری کرمان هم بهره‌گیری کرد، گفت: در بخش معدن و انرژی نیز آماده همکاری هستیم و اعتقاد داریم کرمان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با خشکسالی و فرونشست زمین در کرمان آماده همکاری هستیم، بیان کرد: بیشترین محصول پسته کرمان به روسیه صادر می‌شود و این صادرات در سایر محصولات کشاورزی نیز باید افزایش پیدا کند.

آندری ژیلتسوف با بیان اینکه به کرمان آمدم تا مشکلات و موانع را شناسایی کنیم و از این به بعد همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری افزایش پیدا کند، گفت: از چند مکان تاریخی در کرمان بازدید کردم که خیلی خوب بود و می‌توان این مکان‌ها را به گردشگران روسیه معرفی کرد.

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به اینکه از استقبال گرم مسئولان کرمانی تشکر می‌کنم، افزود: آمده‌ام تا با ظرفیت‌های استان کرمان آشنا شوم و در توسعه روابط دو کشور نقش‌آفرینی کنم.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد و خواهشمندیم که خواهرخواندگی کرمان با یکی از استان‌های روسیه انجام شود، ادامه داد: این موضوع باعث توسعه روابط فرهنگی خواهد شد و تجربه خوبی در این ارتباط وجود دارد.

آندری ژیلتسوف با اشاره به اینکه دوست داریم با نهاد‌های قانونگذاری دو کشور نیز همکاری کنیم و تجربیات منتقل و تبادل نظر انجام شود، گفت: ارتباط بین دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد و در این زمینه نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های روز دنیا به ویژه در حوزه معدن در دانشگاهی در روسیه تدریس می‌شود، افزود: از آنجا که کرمان یک استان معدنی است می‌توان از این دانشگاه برای توسعه معادن کرمان بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است
  • دیپلماسی گردشگری اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی
  • دیپلماسی گردشگری اولویت‌ وزارت خارجه در خراسان جنوبی
  • استفاده از فضای آنلاین برای معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی
  • امارات خواستار خویشتنداری در منطقه شد
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست