Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان نهضت سوادآموزی از جذب ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس در سال تحصیلی آینده خبر داد. تاریخ انتشار: 18:01 - 16 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۲۷۶

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شاپور محمدزاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به مأموریت‌های متنوع بزرگ‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت در تعالی آموزشی کشور اظهار کرد: برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان گیلان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه سند تحول بنیادین و همچنین برنامه‌های وزیر آموزش‌وپرورش در زمان اخذ رأی اعتماد زمینه ساز تحول شگرف در نظام فرهنگی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور جذب می‌شوند و همچنین ۲۵ هزار و۳۰۰ نفر از همکاران فرهنگی تبدیل وضعیت خواهند شد.   محمدزاده با اشاره به رقم ۲ میلیون و۷۰۰ هزار بی‌سواد در گروه سنی۱۰تا۴۹ سال در سرشماری سال ۹۵ گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته این رقم به کمتر از یک میلیون بی‌سواد در سال ۹۸ کاهش یافته است.   بیشتر بخوانید: سهم ۵۷ درصدی مردان در متقاضی جذب هیات علمی   وی با تأکید براینکه شبکه شاد در استان گیلان باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریور اعلام شده است. حتی استان‌ها با وضعیت بهتر نیز می‌توانند ۲هفته زودتر واحد‌های آموزشی را بازگشایی کنند.   محمدزاده در پایان با اشاره به ویژگی‌های مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش گیلان اظهار کرد: تجربه و تعامل بالای وی در استفاده از ظرفیت‌های مختلف، آینده خوبی را برای آموزش‌وپرورش استان نوید می‌دهد.    انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان مدارس دانشگاه فرهنگیان آموزش وپرورش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاه اردن کیست؟

ذعان اردن به رهگیری پهپاد‌های ایرانی در جریان درگیری اخیر میان ایران و اسرائیل، و انتشار تصویری از دختر پادشاه اردن که خلبان است، نام پادشاه اردن و خانواده‌ی او را بر سر زبان‌ها انداخته است. در ادامه با پادشاه اردن و همسر و فرزندانش بیشتر آشنا خواهیم شد.

پادشاه اردن کیست؟

عبدالله دوم با نام کامل عبدالله بن حسین پادشاه اردن است. او در سال ۱۹۹۹ به دنبال مرگ پدرش، ملک حسین به پادشاهی اردن رسید.

وی متولد سال ۱۹۶۲ در اردن است. او فرزند همسر دوم شاه ملک حسین، شاهزاده مونا الحسین (متولد شده با نام آنتوانت آرویل گاردینر در انگلیس) است و ۴ برادر و ۶ خواهر دارد.

در کودکی، آموزش ابتدایی خود را در مدرسه اسلامی پایتخت اردن گذراند، و پس از آن تحصیلات خود را در مدرسه سنت ادموند در انگلیس ادامه داد. سپس، آموزش متوسطه‌ی خود را در دبیرستان ایگلبروک و آکادمی دیرفیلد در آمریکا گذراند. وی پس از ترک دیرفیلد، به دانشگاه آکسفورد در انگلیس رفت.

در سال ۱۹۸۰، به عنوان دانشجوی دانشکده افسری سلطنتی سندهرست ِ انگلیس وارد این دانشکده شد. یک سال بعد در نتیجه‌ی یک مأموریت، با درجه‌ی ستوان دوم، وارد سواره‌نظام سلطنتی ِ انگلیس شد.

وی از روابط نزدیکی با ارتش انگلیس برخوردار است و در سواره‌نظام سبک ِ انگلیس، که یک هنگ زرهی است، دارای درجه‌ی سرهنگی و جانشین فرمانده‌ی سواره‌نظام سلطنتی است.

او همچنین مدتی در دانشکده‌ی روابط بین‌الملل ِ دانشگاه جرج‌تاون ِ آمریکا تحصیل کرد، و توانست از آنجا با کسب درجه‌ی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در سال ۱۹۸۷ دانش‌آموخته شود.

همسر پادشاه اردن کیست؟

رانیا یاسین ملقب به ملکه رانیا همسر پادشاه اردن است. او در سال ۱۹۹۹ پس از به سلطنت رسیدن همسرش، ملکه‌ی اردن شد.

رانیا در سال ۱۹۷۰ در کویت از پدر و مادری فلسطینی متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه‌ی انگلیسی کویت گذراند و در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه آمریکایی قاهره در مصر در رشته‌ی مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد. همچنین مدتی با شرکت‌های سیتی بانک و اپل در اردن همکاری داشت. وی در سال ۱۹۹۵ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی مدیریت از دانشگاه ژنو ِ سوئیس فارغ التحصیل شد.

رانیا در سال ۱۹۹۲ زمانی که عبدالله بن حسین هنوز یک شاهزاده بود، با او در یک ضیافت شام آشنا شد و آن‌ها در سال ۱۹۹۳ با یکدیگر ازدواج کردند.

این زوج ۴ فرزند دارند، ۲ دختر و ۲ پسر به نام‌های پرنس حسین (متولد ۱۹۹۴)، پرنسس ایمان (متولد ۱۹۹۶)، پرنسس سلما (متولد ۲۰۰۰) و پرنس هاشم (متولد ۲۰۰۵).

رانیا از زمان تبدیل شدنش به ملکه‌ی اردن نقش پررنگی در ایجاد برخی اصلاحات فرهنگی و قانونی مرتبط با حقوق زنان در اردن داشته است، از جمله برخورداری از حق رأی و حق رانندگی.

فرزندان پادشاه اردن پرنس حسین

پرنس حسین، فرزند اول پادشاه اردن و ولیعهد او، متولد سال ۱۹۹۴ در اردن است.

پس از گذراندن تحصیلات پایه‌ای در اردن، در سال ۲۰۱۶ در رشته‌ی تاریخ بین الملل از دانشگاه جرج تاون ِ آمریکا فراغ التحصیل شد.

او همچون پدرش فارغ التحصیل دانشکده افسری سلطنتی سندهرست ِ انگلیس است و در نیرو‌های مسلح اردن دارای درجه‌ی نظامی است.

وی در سال ۲۰۲۳ با رجوه آل سیف، متولد سال ۱۹۹۴ در عربستان سعودی ازدواج کرد. رجوه آل سیف دختر خالد آل سیف، کارآفرین سعودی، و همسرش عزه السدیری (از خانواده‌ی مادری پادشاه عربستان ملک سلمان بن عبدالعزیز) است.

پرنسس ایمان

پرنسس ایمان، فرزند دوم پادشاه اردن، متولد سال ۱۹۹۶ در اردن است.

او همچون پدر و برادر بزرگش، فارغ التحصیل دانشگاه جورج تاون ِ آمریکا است.

پرنسس ایمان در سال ۲۰۲۳ با جمیل الکساندر ترمیوتس ازدواج کرد که متولد سال ۱۹۹۴ در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و اصالتاً یونانی است. جمیل الکساندر ترمیوتس دارای مدرک لیسانس در رشته‌ی مدیریت بازرگانی است و در بخش خدمات مالی در نیویورک کار می‌کند و از مؤسسان یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در نیویورک به نام Outbound Ventures است.

پرنسس سلما

پرنسس سلما، فرزند سوم پادشاه اردن، متولد سال ۲۰۰۰ در اردن است.

او همچون پدر و برادر بزرگش، در سال ۲۰۲۰ از دانشکده افسری سلطنتی سندهرست ِ انگلیس فارغ التحصیل شد.

او همچنین در سال ۲۰۲۳ در رشته‌ی باستان شناسی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا فارغ التحصیل شد.

وی در نیروی هوایی سلطنتی اردن دارای درجه ستوان یکم/خلبان است.

در روز‌های اخیر تصاویری از پرنسس سلما در شبکه‌های اجتماعی با لباس خلبانی منتشر و ادعا شد که او شخصاً در ساقط کردن تعدادی از پهپاد‌های ایرانی بر فراز حریم هوایی اردن دخالت داشته است. با این حال، بررسی‌ها نشان داده تصاویر منتشر شده از پرنسس سلما در شبکه‌های اجتماعی، مربوط به دسامبر ۲۰۲۳ و حضور او در نیرو‌های هوایی اردن برای ارسال کمک به مردم جنگ زده‌ی فلسطین بوده و ادعای مطرح شده درباره‌ی نقش او در ساقط کردن پهپاد‌های ایرانی صحت ندارد.

پرنس هاشم

پرنس هاشم، کوچک‌ترین فرزند پادشاه اردن، متولد سال ۲۰۰۵ در اردن است.

او پس از گذراندن تحصیلات پایه‌ای در اردن، در حال حاضر به تحصیل در دانشگاه جرج تاون ِ آمریکا مشغول است.

منبع: روزیاتو

tags # اردن ، اخبار جهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاه اردن کیست؟
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار با ۳۰۰۰ نیرو
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند