Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس گفت: کلنگ زنی کتابخانه شهرک بعثت-مشکین دشت از سال ۹۳ انجام شده اما به دلیل عدم جذب اعتبار از سوی شهرداری مشکین دشت، هیچ اقدامی برای ساخت آن نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، عصر امروز نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس،  پیگیری سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها و شناسایی املاک و ظرفیت‌های مناسب برای ساخت کتابخانه در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین احمدوند، رئیس شورای شهرستان فردیس، طی این نشست که در سالن جلسات فرمانداری فردیس برگزار شد،  با ارائه  پیشنهاد  احداث کتابخانه مرکزی توسط شهرداری  به کمبود سرانه های مختلف به ویژه سرانه کتابخانه در شهرستان  اشاره کرد.

وی گفت: نهاد کتابخانه ها توان احداث کتابخانه مرکزی را ندارد و در راستای افزایش سرانه های کتابخانه و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، تلاش می کنیم موضوع راه اندازی کتابخانه مرکزی توسط شهرداری فردیس انجام شود.

احمدوند در خصوص تخصیص خودرو به کتابخانه سیار توسط شهرداری فردیس، گفت: تکلیف اموال فردیس در موضوع انتزاع هنوز مشخص نیست تا بتواند خودرویی  را به کتابخانه اهدا کند. در حال حاضر  می توانیم پیشنهاد بدهیم که خودرویی از سوی شهرداری خریداری و در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  شهرداری های فردیس و مشکین دشت در پرداخت سهم نیم درصدی به نسبت سایر شهرهای استان البرز پیشتاز بودند، افزود: شورای فردیس با واگذاری حق انتفاع ۱۵ ساله کتابخانه پارک تندرستی همکاری ویژه خود با کتابخانه های عمومی را نشان داد.

کتابخانه‌های جدید فردیس در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

در ادامه سید عباس طباطبائی رئیس  کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی  در شهرستان خبر داد  و گفت: این جشنواره در ۴ گروه سنی برگزار می شود و ثبت نام آن از طریق سایت این جشنواره به آدرس http://Samakpl.ir فراهم است.

وی  ضمن ارائه گزارشی از پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی در شهرستان فردیس اظهار کرد: در کتابخانه المهدی تا کنون ۲۰۰ میلیون تومان از بودجه نهادی هزینه شده و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز مورد نیاز است و کتابخانه قاصدک در پارک تندرستی نیز برای راه اندازی به هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان  نیاز دارد.‌

رئیس کتابخانه‌های عمومی فردیس با بیان اینکه شهرداری های فردیس و مشکین دشت سال گذشته رتبه اول استان را در پرداخت سهم نیم درصد داشته اند؛ گفت: امیدواریم  امسال نیز در این امر همکاری ویژه داشته باشند تا بتوانیم  کتابخانه های جدید را تکمیل و در فته دولت به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به زمینی در رزکان که از سال ۱۳۳۴ کاربری کتابخانه  دارد؛ اشاره کرد و افزود: طی جلساتی با سازمان آب منطقه ای مشخص شد، شهرداری فردیس با تعاملی با سازمان آب منطقه ای، باید ملکی جایگزین را به کتابخانه های عمومی تحویل دهد که تقاضا داریم  شهرداری در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به مشکل  عدم وجود کتابخانه در شهرک های پرجمعیت و فاقد کتابخانه، گفت: برخی شهرک های فردیس  از جمله شهرک اهری  با جمعیتی حدود  ۹۰ هزار نفر ، کتابخانه ندارد.

وی افزود: برای رفع این مشکل یا باید ۱۰ درصد از فضای پارک‌های این شهرک ها به کتابخانه اختصاص داده شود و یا  کتابخانه سیار راه اندازی شود که در هر دو صورت به کمک و حمایت شورا و شهرداری نیاز داریم.

 طباطبائی در ادامه با اشاره به اینکه کلنگ زنی کتابخانه بعثت از سال ۹۳ انجام شده اما به دلیل عدم جذب اعتبار از سوی شهرداری مشکین دشت، هیچ اقدامی برای ساخت آن نشده است، گفت: 600 میلیون تومان اعتبار بصورت اوراق 3 ساله به این کتابخانه تخصیص داده شده بود که تنها مبلغ 50 میلیون تومان آن در سال اول پرداخت شد و امسال نیز 600 میلیون اعتبار به صورت اوراق در نظر گرفته شده که پیمانکاران حاضر به همکاری نمی شوند.

وی از فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس خواست با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه استان  اعتباری بصورت نقدینگی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

مسئله کتابخوانی برای مدیران ارشد شهرستان اهمیت دارد؟

گفتنی است نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با غیبت فرماندار و معاونین و جمعی دیگر از اعضا  برگزار شد و این موضوع مورد گلایه رئیس کتابخانه های عمومی قرار گرفت. علیرغم تلاش های رئیس کتابخانه های عمومی فردیس و افزایش ۳ باب کتابخانه در اینده ای نزدیک به این ناوگان، همچنان کمبود کتابخانه به نسبت جمعیت فزاینده فردیس وجود دارد.  شهرستان فردیس با سرانه ای کمتر از نیم متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر با سرانه ۸ متری استاندارد کشوری فاصله بسیاری دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه کتابخانه های عمومی شهرداری بعثت کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس رئیس کتابخانه های عمومی میلیون تومان مشکین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از ورود اتوبوس های برقی به ناوگان کرج خبر داد و گفت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد و مقصد بعدی این اتوبوس ها شهر اراک خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در تشریح ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گفت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد.

وی افزود: این اقدام در راستای توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و به دنبال هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های خودروساز برای تولید انبوه اتوبوس های برقی صورت گرفته است.

ضامنی ادامه داد: با حمایت های دولت و توجه ویژه وزیر کشور به استفاده از اتوبوس و تاکسی های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم. ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گامی مهم در جهت تحقق عملیاتی این هدف و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از ناوگان برقی افزود: توسعه این صنعت نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه های ذیربط است. در همین راستا از دولت تقاضا داریم که در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم، از جمله احداث ایستگاه های شارژ و تأمین اعتبار مورد نیاز، یاریگر ما باشند.

ضامنی در ادامه به برنامه ریزی برای ورود اتوبوس های برقی به دیگر کلانشهرها اشاره کرد و گفت: پس از کرج، شهر اراک مقصد بعدی ورود اتوبوس های برقی خواهد بود. در این راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اراک تهیه شده است که تعدادی از این ناوگان به شهرداری مذکور تحویل شده است.

وی تأکید کرد: استفاده از اتوبوس های برقی به عنوان نسل جدیدی از وسایل حمل و نقل عمومی، نقشی اساسی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت شهروندان ایفا می کند. امیدواریم با همکاری و همدلی همه دستگاه های ذیربط، شاهد گسترش روزافزون استفاده از این وسایل پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر