Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرماندار اردستان ضمن تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در منطقه گفت: هشت واحد صنعتی در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد و افتتاح این واحدها می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در منطقه داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حمیدرضا تاملی در حاشیه بازدید از طرح‌های نیمه تمام واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اردستان در شهرک صنعتی اردستان و زواره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، از اردستان اظهار داشت: پروژه‌ها پیشرفت خوبی دارند و با امید برخدا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در آینده‌ای نزدیک با اتمام پروژه‌های در حال اجرا تحول بزرگی در شهرستان اردستان ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  با توجه به اینکه امسال در شهرستان اردستان به نام سال طلایی اشتغال نامگذاری شده، تا پایان سال جاری حدود هشت واحد صنعتی و تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از یک هزار نفر اشتغال جدید در شهرستان اردستان ایجاد می‌شود.

فرماندار اردستان گفت: تکمیل پروژه‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها رضایت شهروندان را در برخواهد داشت و امیدواریم مجموعه شهرستان اردستان به سمت و سویی حرکت کند که این رضایت به حداکثر ارتقاء یابد و شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه باشیم.

واحد صنعتی تولید ماسک در خرم‌آباد به بهره برداری رسید20 واحد صنعتی غیرفعال خراسان جنوبی احیا می‌شودبرنامه راه اندازی 1500 واحد صنعتی راکد در سال 99

تاملی ضمن اشاره به اجرای جشنواره خدمت 1400 در شهرستان اردستان بیان کرد: موضوع مدیریت جهادی هوشمند در شهرستان اردستان با اجرای جشنواره و سند چشم انداز 1400 می‌تواند در توسعه بیشتر شهرستان نقش داشته باشد و هم در راه‌اندازی پروژه‌ها می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.

وی ضمن تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان اردستان تاکید کرد: موضوع‌های مختلفی در سند چشم‌انداز شهرستان اردستان گنجانده شده تا در صورت اجرای دقیق طرح‌های نیمه تمام و مطالبات مردم به نتیجه خواهد رسید و موضوع اشتغال نیز برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان اردستان تصریح کرد: حال که شهرستان اردستان سال 99 را سال طلایی کار و اشتغال شهرستان قرار داده، لزوم توجه همه مسئولان را می‌طلبد تا با یک جهش  مضاعف نسبت به گذشته در خصوص ایجاد اشتغال و به بار نشستن ثمرات همه زحمتکشان این عرصه شاهد اردستان بدون بیکار باشیم.

انتهای پیام/802/ی

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... وزیر صنعت: ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل در سال "جهش تولید" راه‌اندازی می‌شود ۵ واحد صنعتی اردستان از تملک بانک‌ها خارج شد صادرات قم به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ احیای ۲۴ واحد صنعتی و معدنی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اردستان نیمه تمام بهره برداری واحد صنعتی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است

محمد رضا عراقچیان در گفت وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: زمانی که یک مشکلی مطرح می‌شود مشکل از دید تخصصی باید مطرح شود که آیا مشکل وجود دارد یا خیر، الان همه مردم چه کارشناس باشند چه نباشند ادعا دارند میدان شهرک مدرس یا همان فلکه مدرس دارای مشکل ترافیکی است در اولین مطلب باید گفت یک کارشناس یا یک شرکت مشاور صاحب صلاحیت باید وارد شود و بررسی کند که آیا مشکل ترافیکی در این مکان وجود دارد یا خیر.

وی یادآور شد: مشاور تمام نقاط فرضی و یا همان نقاط محدود کننده شبیه آنچه مدیر عامل آب و فاضلاب اعلام کرده است که در این مکان خط لوله اصلی وجود دارد تمام موارد آب، برق، گاز و مخابرات باید مورد بررسی و برداشت دقیق قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی گروه معماری و شهرسازی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه برداشت وضع موجود به لحاظ ترافیکی و میزان تردد در ساعت، دقیقه، سرعت متوسط، سرعت مورد انتظار و پیک استفاده باید مورد توجه قرار بگیرد همچنین دسترسی‌ها و عملکرد ۴ محور اصلی و فرعی و خلاصه یک بررسی روی وضعیت موجود انجام شود افزود: وقتی موارد بالا انجام شد مشاور پیشنهادهای خود را اعلام کند، این پیشنهادات بالای ۳ مورد است و می‌توان ۵ مورد هم برای این پروژه می‌توان پیشنهاد داد این پیشنهادات با توجه به محدودیت‌های منطقه‌ای که قرار دارد از قبیل تأسیسات زیر بنایی و غیره و عوامل محدود کننده بیرونی هم وارد کار می‌شود که شامل آب، برق، گاز و مخابرات که جز عوامل محدود کننده داخلی می‌شوند و در کنار این موارد عوامل محدود کننده خارجی هم اضافه خواهند شد که زمان و هزینه است که برای هر آیتم و موضوعی که پیشنهاد داده می‌شود در کنار نمرات مثبت و منفی که در عوامل داخلی و خارجی می‌گیرند باید اعداد تعیین شود و برآورد زمان و هزینه باید صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ما در شهر یک خانواده هستیم چه در حوزه شهرداری، استانداری و شورای شهر و غیره اعضای یک خانواده هستند و تنش‌ها و اختلافات فنی حتماً وجود دارد ولی آنچه که مهم است اختلافات غیر فنی، طرز تفکرات سیاسی و برداشت های غیر فنی از مباحث موضوع منطقی و مجازی نیست و این تنش‌ها و اختلافات باید در خود خانواده حل شود و به بیرون از خانواده کشیده نشود.

عراقچیان خاطرنشان کرد: یک تیم فنی متشکل از کارشناسان مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، زیر بنایی و غیره به نسبت وزن موضوع تعداد کارشناسان کم و زیاد می‌شود باید جمع شوند و طبق جلساتی آیتم‌های پیشنهادی مشاور را به بحث بگذارند وبدان گونه که مشاور نظرات خود را اعلام کند و از نظرات خود دفاع کنند و کارشناسان سوال کنند و جواب بگیرند.

وی با بیان اینکه بنابراین با یک مصاحبه روزنامه‌ای یا رسانه‌ای نمی‌توان نتیجه گرفت که این کار فنی انجام شده است یا خیر، ضمن اینکه مشاور گزارش‌های پیوست را باید کامل اعلام کند، بلاهایی که پروژه‌های ناقص و ناتمام از منظر اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در شهر به وجود آمده است را نباید تکرار کنیم گفت: یک پروژه که باید یکسال تمام شود ولی پنج سال طول بکشد یا اصلاً به زودی تمام نشود این موضوع مناسب برای شهری که ادعای جهانی شدن و گردشگری شدن یا وسعت جهانی دارد نباید وجود داشته باشد.

عضو هیئت علمی گروه معماری و شهرسازی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: بنابراین مشاوره باید چند پیوست برای پروژه ارائه دهد که نکته اول شامل پیوست اجتماعی در زمان اجرا و بعد از اجرا چگونه خواهد بود، پیوست اقتصادی چگونه خواهد بود وقتی ما یک پل را دریک منطقه احداث می‌کنیم یک فضای جدید شهری را ایجاد می‌کنیم و الزاماً این فضا یک فضای مثبتی نیست و می‌تواند یک فضای منفی شود یعنی به لحاظ اجتماعی و اقتصادی ممکن است آثار منفی به بار بیاورد ممکن است از لحاظ ترافیکی کمک شود.

عراقچیان تشریح کرد: مثلاً پل خواجه رشید به لحاظ ترافیکی مؤثر بوده است اما به لحاظ اقتصادی ۵۰ مغازه اطراف پل را تحت تأثیر منفی قرار داده است پس وقتی ما یک پروژه را می‌خواهیم اجرا کنیم از منظر اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و فرهنگی باید برای سه مرحله توجیح یا گزارش کامل به صورت قبل از اجرا یا همان آماده سازی افکار عمومی، زمان اجرا و پس از اجرا را توضیح دهیم.

وی افزود: افکار عمومی شامل مدیران هم می‌شود و شهروندان باید متوجه شوند آسیب اجتماعی بر آنها وارد نمی‌شود و بعد همه ما مطمئن شویم در زمان مقرر قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

عراقچیان بیان کرد: نکته‌ای که مشاور باید همزمان انجام دهد نوشتن سناریوهای مختلف است مثلاً پل چراغ قرمز در ۲ فاز عملیاتی شد آیا واقعاً مشاور در سناریو خود فاز بندی را دیده بود و یا در شرایط مالی و اقتصادی به دو فاز تبدیل شده بود.

عضو هیئت علمی گروه معماری و شهرسازی دانشگاه بوعلی سینا در ادامه بابیان اینکه بنده پیشنهاد می‌دهم مشاور علاوه بر مشاوره‌های که انجام می‌دهد حتماً می‌بایست فاز بندی پروژه فلکه مدرس را اعلام کند و با وضع واقعی با درآمد شهرداری کار را به سرانجام برساند خاطرنشان کرد: نگرانی استانداری به حق این است که هزینه پروژه چگونه، با چه اعتباری و با چه اطمینانی صورت خواهد گرفت و پیشنهاد می‌کنم اولاً این پروژه یک هیأت امنایی از معتمدان شهر از جامعه پزشکان، مهندسان و بازاریان بدون دخالت فنی و فقط به لحاظ اطمینان از صحت زمان و مالی پروژه در مجموعه راه اندازی شود و کار این هیأت امنا هماهنگی با جامعه و دستگاه های اجرایی خواهد بود.

وی متذکر شد: معنی این کار این است که شهر اطمینان پیدا کند به سیستم اداری و این کار تا کنون در کشور انجام نشده ولی در کشورهای اروپایی و پروژه‌های بزرگ انجام می‌شود.

عراقچیان بیان کرد: اگر تمام این موارد زیر نظر مجموعه کارشناسان فنی و دستگاه‌های زیر ربط و حوزه معاونت عمرانی شهرداری و حوزه معاونت استانداری و راه شهرسازی به دلایل تخصص‌ها و شورای اسلامی شهر و سازمان‌های که خدمات زیر بنایی ارائه می‌دهند و کارشناسان دانشگاهی مانند حوزه ترافیک، جامعه شناسی و حوزه معماری و شهرسازی کمیته تشکیل و به صورت مستمر هدایت پروژه را به لحاظ کلی زیر نظر داشته باشد پروژه در زمان مناسب خود به اتمام خواهد رسید.

وی مطرح کرد: یک حساب بانکی ایجاد شود شهرداری برای شروع کار حداقل یک سوم پروژه یعنی ۳۳ درصد رقم اجرای پروژه را در حساب مسدود کند که این حساب صرفاً برای پروژه باشد و به نسبت پیشرفت این حساب تکمیل شود یعنی این موضوع پیش نیاید که صورت وضعیت ارائه دهد و وجهی برای پرداخت وجود نداشته باشد.

عضو هیئت علمی گروه معماری و شهرسازی دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد: اگر قرار است از ابتدای پروژه مشخص است که اوراق عقود قرارداد اسلامی یا زمینی باید با پیمانکار تهاتر شود یا تغییر کاربری صورت بگیرد باید بخش حقوقی و اداری کار قطعی شده باشد یعنی مرجع تعیین تغییر کاربری ماده ۵ استان پذیرفته باشد که این تغییر کاربری وجود دارد و سازمان های نظاره گر تهاتر را قبول کرده باشند و کار شروع شود.

وی یادآور شد: حساب و کتاب پروژه قبل از اینکه کلنگی به زمین زده شود به لحاظ حقوقی، مالی و فنی وجود داشته باشد و باید حواسمان باشد منظر خوب کوهستان را داریم ویکی از آیتم‌ها این است که اگر این پل به صورت رو گذر باشد آیا منظر کوهستان را خواهد بست یا خیر و مباحث زیست محیطی و مباحث سیما و منظره شهر باید در گزارش‌ها داده شود و مدنظر قرار دهیم و قبل از کلنگ زدن تمام مباحث با حضور کارشناسانی که گفته شد مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد.

کد خبر 6063879

دیگر خبرها

  • ارایه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • افتتاح ۸۱ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری در نیمه اول سال
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲