Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین عکاف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال جلسات مشترک با اداره اماکن و بهداشت مقرر شد بازرسی به صورت ویژه از تالارهای پذیرایی و عروسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: تیم‌های بازرسی مامور شده‌اند به صورت مستمر و محسوس از این تالارها بازدید و موارد را بررسی کنند.

رییس اتحادیه رستوران و تالارداران اصفهان تصریح کرد: تالارهای پذیرایی برای برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری باید تنها از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های خود استفاده کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیامک‌های اطلاع‌رسانی مربوطه برای تالارداران ارسال شده تا موارد بهداشتی تاکید شده در دستورالعمل‌های ارسالی از سوی مرکز بهداشت اصفهان و وزارت کشور را به صورت جدی مراعات و از ابتلای افراد حاضر در این مراسم‌ها به ویروس کرونا پیشگیری کنند.

عکاف‌زاده با اشاره به فعالیت  حدود ۱۰۰ تالار پذیرایی در اصفهان، تصریح کرد: به این ترتیب هر شب حداقل یک مراسم در این تالارها و با حضور تعداد زیادی مهمان برگزار می‌شود که شهروندان باید با رعایت تمام اصول بهداشتی حضور یابند و یا تا جایی که امکان دارد از برگزاری این مراسم‌ها در شرایط فعلی خودداری کنند.

یک شهروند اصفهانی که روزهای اخیر در 2 مراسم ازدواج دوستان و آشنایان در تالارهای اصفهان حضور یافت به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای خدماتی در تالارهای پذیرایی با تجهیزات بهداشتی شامل ماسک و دستکش خدمات ارائه می‎کنند اما بنا به شرایط موجود در عروسی‌ها، بیشتر مهمان‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند.

زهرا بهرامی افزود: شام و سالاد در این تالارها به صورت تک نفره و بهداشتی، بسته‌بندی است که از لحاظ رعایت موارد بهداشتی به مهمان‌ها و میزبان اطمینان خاطر می‌دهد.

اما محمدرضا که این روزها مراسم عروسی‌اش را در یکی از تالارهای شهر اصفهان برگزار کرد، گفت: ما مدت‌ها عقد بودیم و شیوع کرونا یکبار مراسم ازدواج ما را لغو کرد، بنابراین با کاهش میزان شیوع کرونا در استان این زمان را بهترین فرصت برای برگزاری مراسم خود دیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توانستید بدون برگزاری مراسم زندگی جدید خود را آغاز کنید، بیان کرد: ما جشن عقد برگزار نکردیم و خیلی ساده در دفترخانه پیوندمان را به ثبت رساندیم و اکنون اقوام از ما انتظار جشنی با حضور همه فامیل و صرف شام و شیرینی داشتند.

این تازه داماد معتقد است: برگزاری مراسم عروسی اگر با رعایت موارد بهداشتی صورت بگیرد و مهمان‌ها فاصله لازم را رعایت کنند این جشن به خاطره‌ای خوش تبدیل می‌شود اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود بعدها به پشیمانی می‌انجامد.

برگزاری مراسم ازدواج و عزاداری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا از هفتم اسفندماه ۹۸ در تالارهای اصفهان ممنوع شد و پس از قرارگیری اصفهان در وضعیت زرد از ابتدای تیرماه برگزاری این مراسم‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت موجود از سر گرفته شد.

مسوولان بهداشت و درمان کشور و استان به شهروندان توصیه می‌کنند تا حد ممکن و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به ویژه در روزهای اخیر که برخی شهرهای کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفته‌اند از شرکت در مراسم‌های عروسی و عزا و نیز تجمع‌های فامیلی و اماکن عمومی پر ازدحام خودداری کنند.  

براساس آخرین آمار وزرات بهداشت تا این لحظه تاکنون افزون بر ۲۳۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا به یازده هزار نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت تالارهای پذیرایی برگزاری مراسم ویروس کرونا مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام پور ضرب اظهار کرد: ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خلال اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: در این طرح در مجموع از ۴۴۴ مورد بازدید از واحدهای صنفی عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و … که ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و همچنین ۳ متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

پور ضرب ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مرتبط در بازدیدهای مشترک، به نقش بی بدیل دامپزشکی در عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره و بیان داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به عنوان پایه اصلی در تأمین سلامت پروتئین خانوار بسیار با اهمیت است که با تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی محقق می‌شود.

کد خبر 6086309

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • لبخند از صورت درویش دور نمی‌شد
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است