Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شماری از معترضان در سلیمانیه عراق امروز (دوشنبه) در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق و دستمزد خود به دفتر پارلمان اقلیم کردستان عراق در این استان حمله کردند.

این اقدام پس از آن انجام شد که صدها تظاهرکننده در اعتراض به پرداختن نشدن حقوق و مزایا از سوی دولت اقلیم کردستان عراق در مقابل دفتر پارلمان این اقلیم در استان سلیمانیه تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام منابع عراقی، معترضان خشمگین پس از تجمع مقابل ساختمان پارلمان در سلیمانیه، به این مکان حمله کردند.

از سوی دیگر، صدها کشاورز امروز در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق، به دلیل بسته شدن جاده‌ها و ناتوانی در فروش و کاهش قیمت محصولات خود، دست به اعتراض زدند. معترضان خشمگین در این اقدام محصولات خود را در خیابان ریختند. 

افزایش آمار ابتلا به «ویروس کرونا» در هفته‌های گذشته مقام‌های اقلیم کردستان عراق را وادار به تشدید وضع مقررات پیشگیرانه از جمله ممنوعیت سفرهای بین استانی در این اقلیم کرده است. 

در همین حال بحران اقتصادی ناشی از کاهش درآمدهای نفتی در کنار مشکلات و اختلاف‌های اربیل - بغداد منجر به کاهش شدید منابع مالی دولت منطقه‌ای اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق کارمندان شده است. 

در چند ماه گذشته تاکنون چندین تجمع صنفی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی و اجرایی در اقلیم کردستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد