Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@13:24:06 GMT

قیمت طلا، سکه و دلار در بازار/ |قیمت‌ها ریزشی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۴۱۲۷

قیمت طلا، سکه و دلار در بازار/ |قیمت‌ها ریزشی شد

آفتاب‌‌نیوز :

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 913 هزار و 400 تومان، قیمت دلار 21 هزار و 500 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 9 میلیون و 650 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 9 میلیون و 100 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 150 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 980 هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 550 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 913 هزار و 400 تومان، هر گرم طلای 24عیار یک‌میلیون و 230 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 958 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1776 دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متأثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید
قیمت آن‌لاین دلار و سکه در بازار آزاد

به گزارش تسنیم،‌ افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار 21 هزار و 500 تومان، یورو 24 هزار و 600 تومان و درهم امارات 6 هزار و 40 تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش 200تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 21 هزار و 850 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 750 تومان خریداری می‌کنند،

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش 200تومانی نسبت به روز کاری قبل 24 هزار و 200 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 24 هزار و 100 تومان است.

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت‌ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکوردهای بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی در نخستین روز هفته و فقط طی یک روز نزدیک به 2 هزار تومان افزایش یافته بود. روز شنبه بین قیمت دلار آزاد و صرافی ملی 400 تومان فاصله وجود داشت و این فاصله در روز یکشنبه به 150 تومان رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه صرافی های بانکی بازار آزاد افزایش قیمت هزار تومان قیمت دلار صرافی ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد

کیانوش گودرزی با اشاره به وضعیت بازار مسکن و اجاره در سال گذشته، اظهار داشت: بازار اجاره تا سال ۱۴۰۲ با شرایط سختی مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، وی با اشاره به برنامه‌های انقباضی دولت برای کنترل بازار، افزود: با این حال، با توجه به تورم موجود، می‌توان گفت سال ۱۴۰۲ با همه سختی‌هایش تمام شد و مردم ساکن شدند، هر چند که از نظر طبقه ممکن است پایین‌تر آمده باشند یا از نظر کیفیت، مطلوب‌شان را پیدا نکرده باشند، اما با این حال شرایط به این شکل گذشت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: اما در سال ۱۴۰۳ شرایط به سیاست‌های دولت برمی‌گردد که چه اتفاقاتی رقم می‌خورد که قیمت‌های ثابتی داشته باشیم و بتوانیم آرامشی را در حوزه مسکن مشاهده کنیم؛ از نظر بازارهای موازی مثل طلا و سکه و دلار و مصالح ساختمانی گرفته که ثبات قیمت‌ها باید وجود داشته باشد تا حقوق و دستمزد کارگر.

گودرزی عنوان کرد: همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و وضعیت قیمت‌ها در سال آینده را رقم می‌زنند. حالا اگر ثبات قیمتی داشته باشیم، می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را به شرط آن‌که آمار و اطلاعات‌مان از جامعه و قشر آسیب‌پذیر کافی باشد، پشت سر بگذاریم.

وی درباره قیمت مسکن نیز گفت: در اسفندماه معمولا افزایش قیمت نداشتیم، اما تا چند وقت پیش ما مصاحبه می‌کردیم که فروشنده هست و حتی فروشنده حاضر است با توجه به رکود بازار، قیمت را پایین‌تر از حد عرف منطقه بفروشد، ولی یک‌دفعه دلار وقتی از ۵۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان کشیده شد، همان فروشنده‌ها دست نگه داشتند و دیگر فروشنده نبودند و صبر کردند تا ببینند در سال آینده چه اتفاقی می‌افتد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همه ساله یک تورمی را داریم. حتی اگر دولت بتواند تورم را مهار کند که البته به خیلی مسایل بستگی دارد، کار بزرگی انجام داده است.

گودرزی عنوان کرد: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال آینده با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک متذکر شد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند. در واقع دولت با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران