Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند شرایط سرمایه گذاری در این منطقه را با توجه به گسترش جهانی کرونا ویروس و اعمال تحریم های ظالمانه، مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای دول غربی و آمریکا به لحاظ تحریم های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این مبلغ یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بوده، نزدیک به ۲۰ درصد رشد سرمایه گذاری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اکثر این سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی و تجاری بوده که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رشد را حفظ کنیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند یکی از دلایل افزایش رشد سرمایه گذاری نسبت به سه ماهه سال گذشته را نام گذاری سال"جهش تولید" دانست و افزود: تا امروز پنج پروژه تولیدی در منطقه را افتتاح نموده ایم و امیدواریم تا شهریور ماه این تعداد به ۱۲ پروژه برسد چرا که این روند کمک بسیار زیادی به رشد سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، خواهد نمود.

موسوی در ادامه با اشاره به ارزآوری بیش از ۹۰ میلیون دلاری کالا در سه ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: علی رغم تعطیلی بندر خشک شلمچه از اسفند ماه ۹۸، خوشبختانه صادرات از منطقه آزاد اروند تعطیل نشده و از طریق اداره ی بندر و دریانوردی صادرات کالا به کشورهای عراق، کویت و دیگر کشورها ادامه دارد.

او اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری با تلاش شبانه روزی تمام دستگاه های اجرایی از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران، اداره ی بندر و دریانوردی و پرسنل سازمان منطقه آزاد اروند بیش از ۹۰ میلیون دلار ارز آوری به دست آورده ایم.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل مصالح ساختمانی، صنایع معدنی، فولادی، کلینکر، انواع روغن های صنعتی و مواد غذایی بوده است.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه ۲۰ پست اسکله فعال را به این موضوع اختصاص دادیم، گفت: بخشی از کالاهای صادر شده از تولیدات منطقه و بعضی دیگر از سایر استان های کشور بوده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مناطق آزاد گمرک شلمچه کرونا ویروس سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند صادرات از منطقه آزاد اروند سازمان منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری ماهه نخست سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد