Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ششم جولای یادآور واقعه تلخی در تاریخ فلسطین است. در چنین روزی در سال ۱۹۳۷ دو گروه تروریستی-صهیونیستی به نام «اتسل» و «لیحی» که تحت حمایت دولت استعماری بریتانیا به سرزمین فلسطین منتقل شده بودند؛ اقدام به انفجار بمبی در بازار حیفا کرده و تعداد ۵۶ فلسطینی اعم از زن و کودک و پیر و جوان را به خاک و خون کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جنایت که به قتل عام حیفا مشهور است ۱۸ فلسطینی شهید و ۳۸ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

این واقعه در شرایطی رخ داد که دولت نظامی انگلیس در راستای وعده بالفور مبنی بر تاسیس یک دولت یهودی در فلسطین؛ اقدام به انتقال یهودیان به فلسطین و اسکان آن‌ها در زمین‌های فلسطینیان و نیز سرکوب و خلع سلاح جامعه فلسطینی کرده بود.

دولت استعماری انگلیس که از سال ۱۹۱۷ فلسطین را در اشغال داشت و این اشغال را پس از جنگ اول جهانی به عنوان دولت سرپرست استمرار داده بود؛ ضمن انتقال یهودیان به فلسطین؛ اقدام به سازماندهی جامعه یهودی و آموزش و تسلیح و تجهیز آن‌ها کرده و با کمک گروه‌های شبهه نظامی یهودی مانند ارگون؛ هاگانا؛ اشترن و پالماخ و ... اقدامات هماهنگی را علیه جامعه میزبان یعنی فلسطینیان انجام می‌داد. سرکوب قیام عزالدین القسام؛ شیخ المقاومین فلسطین در سال ۱۳۳۹ توسط انگلیس و با کمک این گروه‌های شبهه نظامی یهودی انجام گرفت. گروه‌هایی که بعد‌ها پایه‌های ارتش صهیونیستی را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید:

آماده باش رژیم صهیونیستی برای سرکوب معترضان فلسطینی

این گروه‌ها جدای از اقدامات هماهنگی که با ارتش بریتانیا علیه فلسطینیان انجام می‌دادند؛ مجموعه‌ای از اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان را نیز در کارنامه خود ثبت کرده اند. انفجار بازار حیفا در ۶ جولای ۱۹۳۷ در واقع یکی از جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین محسوب می‌شود و هر قدر به سال‌های پایانی قیمومیت انگلیس بر فلسطین نزدیک می‌شویم کمیت و کیفیت اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان بیشتر می‌شود.

در واقع دولت صهیونیستی بر پایه جنایت و کشتار طراحی شده است و همان سازمان‌هایی که پیش از تاسیس دولت اشغالگری به نام اسرائیل در جغرافیای فلسطین قتل عام مردم بیگناه و غیر نظامی را در کارنامه خود دارند؛ پس از تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ رویه جنایتکارانه خود را به عنوان راهبرد اصلی ارتش صهیونیستی قرار دادند و بر همین اساس شاهد مجموعه‌ای از اقدامات جنایتکارانه توسط ارتش صهیونیستی در ارتباط با مردم غیر نظامی فلسطین و لبنان منطقه هستیم. در واقع رژیمی که بنیانش بر خشونت و جنایت استوار است تا بقا دارد خونریزی و جنایت از آن صادر می‌شود و تنها راه پایان خشونت‌های افسارگسیخته و جنایات بیشمار آن پایان دادن به حیات منحوسش است.

منبع: قدسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله‌جویانه و نیز تهدید آفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسوولانه رفتار نمایند.

کد خبر 6087544 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • پشت‌پرده حمایت تاریخی و بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • پشت‌پرده حمایت بی‌چون‌وچرای تاریخی آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • حشاشین؛ کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست