Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ قدرت الله ولدی گفت: با همکاری منابع طبیعی استان همدان و شهرستان ملایر از پارسال جهش بزرگی در توسعه جنگل کاری صورت گرفته و به جای سهمیه ۱۰۰ هکتاری شهرستان ۵۰۰ هکتار توسعه جنگل‌ها و کاشت نهال داشته‌ایم و برای امسال هم آمادگی ایجاد ۵۰۰ هکتار جنگل کاری جدید در ملایر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاشت نهال‌های کم آب بر و سازگار با اقلیم شهرستان افزود: این جنگل کاری‌ها در منطقه حاجی آباد، سد کلان، بام ملایر، منطقه دم سیاه، دانشگاه ملایر و شهرهای سامن، جوکار، زنگنه و ازندریان انجام شده و علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه و توسعه جنگل کاری ورودی‌های شهر برای جذب گردشگران را ایجاد کرده‌ایم.

فرماندار ویژه ملایر از پرورش یک میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در نهالستان ملایر هم خبر داد و افزود: نهالستان قدس ملایر تنها نهالستان استان است که اسفند پارسال ۴۰۰ هزار نهال صنوبر را رایگان برای توسعه جنگل کاری بین تمام شهرستان‌های استان توزیع کرده است.

ولدی بیان کرد: از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان ملایر، ۱۳۸ هزار هکتار آن مراتع، ۶۷۲ هکتار جنگل و ۱۶۷ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی است.
 

کد خبر 4967521

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه فضای سبز جنگل ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا دهه کرامت استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی توسعه جنگل جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۲ هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ صفدر صفدری گفت: نهال‌های توت در بین بهره برداران بخش کشاورزی برای توسعه نوغانداری و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی توزیع شده است.

وی افزود: نهال‌های توزیع شده شامل رقم کن موجی است که برگ‌های آن برای کرم ابریشم بسیار خوش خوراک است.

وی گفت: نهال‌های توزیع شده از مرکز توسعه نوغانداری کشور و نهالستان‌های خراسان شمالی تامین شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی افزود: نوغانداری در سال‌های اخیر در استان رشد مناسبی داشته است که می‌توان با تامین نهال‌های مناسب و استاندارد به گسترش این صنعت کمک کرد.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های شمشاد خزری
  • توزیع ۶۲ هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران خراسان شمالی 
  • ۵۰۰ میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص دارد
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • آتش سوزی جنگل‌ها در ۱۸ ایالت مکزیک
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • آتش گرفتن یک هکتار از جنگل‌های شهرستان تالش
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش