Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر ایلام که به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام شد،گفت: فضاسازی شهری باعث افزایش نشاط در مردم و سرزندگی آن‌ها می‌شود، اما در این موارد نیز باید به فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه شود و معماری شهری بر اساس آن پایه ریزی و گره‌های ترافیکی به وجود آمده رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وظایف شهرداری‌ها گسترده است و شامل حمایت از حقوق شهروندی تا عمران و آبادی آن می‌شود از این رو باید تلاش شود تا مانع زیاده خواهی برخی افراد سودجو در شهر شویم.

امام جمعه ایلام مطرح کرد: خوشبختانه برخی کار‌های شهرداری قابل تقدیر است مثل احداث تقاطع‌های غیرهمسطح برای کاهش بارترافیکی به منظور کاهش آلودگی هوا، مصرف بنزین و جلوگیری از ترافیک‌های شهری که همگی اقدام مبارکی است، در زمینه آسفالت ریزی خیابان‌ها و احداث زائرسرای ایلامی‌ها در مشهد نیز عملکرد خوبی داشته اند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: از نکات قابل توجه برای شورا و شهرداری داشتن توجه به حاشیه شهر است، مردم ساکن در این نقاط به دلیل ناچاری مجبور به سکونت در چنین مکان‌هایی هستند، اما در نگاه حاکمیت اسلامی و ساختن آن مدینه فاضله، باید توزیع عادلانه امکانات رفاهی و فرهنگی و رفع موانع توسعه اجتماعی مد نظر باشد و خدمات مناسب اهالی این محلات باید تهیه و ارائه شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای سبز فضای شهری امکانات رفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده‌ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای عباس نجفی در سمت دادستانی همدان اظهار کرد: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و آنها در ارتباط با شهرداری همدان، رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و ان‌شاءالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین وظایف دادستانی است، افزود: شیوه برخورد دستگاه قضائی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه‌ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری از مدیران گرفته نشود.

شهردار همدان با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد، ادامه داد: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضائی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می‌بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی اضافه کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و رویکرد فسادستیزی در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بود و اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرآیندها از جمله استعلامات غیرحضوری و کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 739544

دیگر خبرها

  • سقف شیروانی برای هر مکانی مناسب نیست
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • مشارکت مردم بر پایه توجه به نظرات شهروندان است
  • بازگشایی مسیرهای کنارگذر شیراز
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد