Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز دوشنبه در دیدار «خورخه ماکِز» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ونزوئلا، دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دو کشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری‌ها با این کشور استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تحولات منطقه آمریکای لاتین را حائز اهمیت دانست و افزود: اراده اساسی ایران، حمایت از دولت قانونی ونزوئلا و کمک به مردم این کشور برای حل مشکلات است.

واعظی با اشاره به اینکه امروز آمریکا با تحریم و اِعمال فشار به دنبال توطئه‌افکنی علیه دولت‌ها و ملت‌های مقاوم و آزادی‌خواه به‌ویژه ایران و ونزوئلا است، اظهارداشت: باید با همبستگی و توسعه روابط و همکاری‌های فی‌مابین اجازه ندهیم تحریم دشمنان نسبت به توسعه و رفاه مردم خدشه‌ای ایجاد کند.

وی با قدردانی از پیام محبت‌آمیز رئیس‌جمهور ونزوئلا ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط و رفع بیماری کرونا در جهان، روسای جمهور و دیگر مقامات دو کشور بتوانند همچون گذشته دیدارها و رایزنی‌های خوبی با هم داشته باشند.

همچنین "خورخه ماکز" فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن تحویل پیام کتبی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، اظهارداشت: ایران و ونزوئلا روابط بسیار خوبی با هم دارند و ما همواره قدردان حمایت‌ها و کمک‌های برادران ایرانی خود بوده و خواستار توسعه و تقویت همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین دو کشور هستیم.

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه مردم این کشور ملت ایران را به عنوان ملتی قهرمان و بزرگ شناخته و همواره مورد تحسین قرار می‌دهند، افزود: ورود کشتی‌های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا، روز جشن برای ملت ونزوئلا بود.

وی با بیان اینکه امپریالیسم آمریکا، دشمن مشترک ایران و ونزوئلا بوده و باید با اتحاد و همبستگی در برابر آن ایستادگی و مقاومت کنیم، گفت: مطمئنا هیچ نیروی خارجی قادر نخواهد بود در برابر اراده ملت‌های آزادی‌خواه مانند ایران و نزوئلا به اهداف خود دست پیدا کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دولت ونزوئلا آمریکای لاتین مشکلات ایران و ونزوئلا ایران ملت ایران بنزین ایران دولت رئیس جمهور مشکلات ونزوئلا رئیس جمهور ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من دستور دادم تا سفارت ونزوئلا در کیتو و کنسولگری ما در گوایاکیل تعطیل شده و دیپلمات‌ها به سرعت به ونزوئلا برگردند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وی در ادامه مطلب خود همچنین با اشاره به حمله به سفارت مکزیک در اکوادور نوشت: تا زمانیکه قوانین بین‌المللی در اکوادور به طور کامل برقرار نشود، این وضعیت همچنان پای بر جاست.

اوایل ماه جاری میلادی، پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو یورش برد و «خورخه گلاس»، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور را دستگیر کرد؛ وی در سفارت مکزیک در کیتو پناه گرفته و از دسامبر ۲۰۲۳ در آنجا ساکن بود.

برای گلاس همچنین حکم دستگیری و بابت اتهام فساد، حکم زندان صادر شده است.

مادورو در ادامه مطلب خود آورده است: این اقدام ما، همبستگی مطلق و کامل ونزوئلا با مردم مکزیک است. شما تنها نیستید، شما صدای آمریکای ما را دارید که در این شرایط شما را همراهی می‌کند. این یک اقدام وحشیانه است که علیه سفارت شما در اکوادور انجام شده و هیچکس در جهان از آن دفاع نمی‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که سفارت ونزوئلا در اکوادور روز سه‌شنبه تعطیل شد.

تنش‌ها بین مکزیک و اکوادور ماه‌هاست که بدتر شده است. اکوادور در اوایل این ماه پس از اظهار نظر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در مورد انتخابات اکوادور در سال گذشته، گفت که سفیر مکزیک تحت تعقیب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد