Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:20:35 GMT

لایروبی رودخانه‌های تکاب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۴۸۶۵

لایروبی رودخانه‌های تکاب آغاز شد

صمد طهماسبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات در ۲۲ نقطه حادثه‌خیز از رودخانه‌های حاشیه‌ای و مجاور مناطق مسکونی روستاهای بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان تکاب به میزان ۱۰۵ هزار مترمکعب انجام خواهدشد.

وی بیان کرد: برای انجام عملیات لایروبی نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های تکاب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته که امسال هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب تکاب اظهار داشت: سال گذشته بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شورای برنامه‌ریزی تکاب برای اجرای عملیات لایروبی رودخانه‌های این شهرستان تصویب شده‌است.

طهماسبی ادامه داد: از ساکنان روستاها و زارعان و کشاورزان مجاور منابع آبی و رودخانه‌های تکاب تقاضا می‌کنیم جهت لایروبی رودخانه‌ها همکاری و مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت کیلومتر از رودخانه‌های تکاب لایروبی شد، اضافه کرد: لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها موجب کاهش چشمگیر سیلاب و خطر تخریب مسیل‌ها می‌شود.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه از کوهستانی و سردسیر واقع شده و ۱۲۰ کیلومتر رودخانه دائمی و فصلی دارد.

برچسب‌ها تکاب پاکسازی رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب پاکسازی رودخانه های کوهستانی تکاب پاکسازی رودخانه های کوهستانی رودخانه های تکاب رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه در سال گذشته خبر داد افزود: طی سال گذشته رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان‌های ارومیه با ۱۵.۸ کیلومتر، میاندوآب با ۱۳.۶ کیلومتر و بوکان با ۸.۴ کیلومتر بیشترین میزان لایروبی را داشتند. 

مجید رستگاری در خصوص عملکرد آزادسازی تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه‌ها در مناطق مختلف استان نیز گفت: ۶۵.۹۴ هکتار از تصرفات غیرمجاز حدود قانونی رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز طی سال گذشته آزادسازی شد. 

این مقام مسئول در خصوص انسداد انهار در فصول زراعی در شهرستان‌ها طی سال گذشته گفت: طی بازه زمانی مذکور، ۳۶ مورد از انهار شهرستان ارومیه (شهرچای، باراندوزچای، نازلو چای) و ۱۱ مورد از انهار نقده، ۶ مورد از انهار اشنویه و ۱۲ مورد از انهار میاندوآب (سیمینه رود) در فصول زراعی مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه