Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازنگری در فرآیند‌های عملیاتی و اجرایی حج در ایران و عربستان در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مورد بحث قرار گرفت. تاریخ انتشار: 20:13 - 16 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۳۰۷

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: با هدف بازنگری در فرآیند‌های عملیاتی و اجرایی حج در ایران و عربستان ۲۶ موضوع در کارگروه‌های مختلف بررسی و درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، رییس سازمان حج و زیارت و معاونین این سازمان موضوعات مورد بررسی در این کارگروه‌ها را برشمردند و علی رضا رشیدیان تصریح کرد: در فرصت بدست آمده از تعطیلی حج جلسات این کارگروه‌ها تشکیل و نتیجه آن به شورای برنامه ریزی اعلام شد.

رشیدیان تاکید کرد: حفظ روحیه شاداب در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و مهیا شدن برای حج آینده درکنار توجه به نیرو وتامین بودجه مجموعه حج و زیارت در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: وضعیت بازپرداخت پول زائران جامانده از حج ۹۹ روشن شد

برپایه این گزارش، نماینده، ولی فقیه در امورحج و زیارت نیز برنامه ریزی دقیق برای دوران پس از تعطیلی حج را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی برنامه مناسبی برای سازمان حج و بعثه تدوین و به نحوی عمل شود که ضمن رعایت صرفه جویی، مجموعه نیروی انسانی احساس نگرانی نکند.

وی در ادامه لزوم توجه به نکات مشترک میان سازمان حج و بعثه در روند بازنگری در فرآیند‌های اجرایی و فرهنگی حج را خاطرنشان ساخت و تاکید کرد: استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر و همفکری و هم اندیشی در این مسیر ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب همچنین خواستار هدف گذاری در روند اصلاح فرآیند‌ها و روش‌ها شد و گفت: ۲۶ موضوع ارائه شده باید دسته بندی شود و مواردی که احتمالا همپوشانی دارد تجمیع گردد و به استفاده از تجربیات خوب کشور‌های دیگر نیز توجه شود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه زائرانی که ثبت نام کرده اند درمحافل مختلف با مراجعه به مسئولان حوزه حج و زیارت از برگزاری حج تمتع آینده و سفر زیارتی عمره سوال می‌کنند، افزود: این واکنش نشان می‌دهد که مردم نسبت به واجب الهی حج حساسیت دارند وعلاقمند هستند که این تکلیف شرعی و الهی خود را که سال‌ها چشم انتظار آن بوده اند انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت حج در نزد مردم، افزود: زائران از لغو حج برای حجاج خارجی گله‌مند و پیگیر هستند که سال آینده به سرزمین وحی مشرف شوند.

نماینده، ولی فقیه با ذکر روایاتی از امیرالمومنین و امام صادق (علیهما السلام) در خصوص حج تصریح کرد: اساس تاسیس خانه کعبه برای " قِیاماً لِلنَّاس " سامان بخشی و قوام جامعه و مردم است و در روایات متعدد بر لزوم تعطیل نشدن حج تصریح شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت عربستان سازمان حج و زیارت برنامه ریزی فرآیند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیندیشند

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج گفت: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسئله موجب شده تا کسانی که سال‌ها است در نوبت بوده‌اند، اکنون به علت گرانی از استطاعت خارج شده‌اند و نمی‌توانند به حج مشرف شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز_پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانست و اظهار کرد: حج سفر بسیار پربرکتی است اما متأسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر، آن را برطرف کرد.

وی یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و افزود: طولانی شدن سفر حج تا ۴۰ روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج عنوان کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسئله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده‌اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، فلسفه حضور بعثه‌های مراجع در حج را خدمت‌رسانی به حجاج دانست و گفت: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینه حضور آنان تسهیل شود.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان‌ها اظهار کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کرد.

منبع: فارس

کد خبر 745763

دیگر خبرها

  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیندیشند
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال