Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از هیئت رئیسه پارلمان این کشور خواست که جلسه فوق العاده ای به منظور بررسی حمله ترکیه به شمال عراق و نیز اقدامات آمریکا در نقض حاکمیت عراق برگزار کند.

وی افزود: سفارت آمریکا در بغداد به پادگان آموزشی تبدیل شده و از ماموریت های دیپلماتیک خود دور شده و این تحول خطرناکی است که باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت عراق باید موضعی شجاعانه در قبال این اقدامات نقض کننده که به شکل متوالی انجام می شود، اتخاذ کند.

فاضل جابر تاکید کرد: تعیین جدول خروج نیروهای خارجی از عراق به یک ضرورت برای حفظ حاکمیت عراق تبدیل شده است.

این در حالی است که روز گذشته، ائتلاف فتح عراق در بیانیه‌ای از اقدام سفارت آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع موشکی در منطقه سبز بغداد ابراز تعجب کرده و آن را نقض عرف دیپلماتیک دانسته بود.

در این بیانیه آمده است: اقدام روز گذشته سفارت آمریکا در بغداد امری عجیب و غیرمسئولانه و نیز نقض عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود و بیانگر آن است که نقض حاکمیت ملی و حریم  عراق همچنان ادامه خواهد داشت. چگونه ممکن است سفارت و مرکز دیپلماتیک به پادگان نظامی در قلب بغداد تبدیل شود و بدتر از آن چگونه ممکن است صاحبان تصمیم عراقی با این تجاوزات آشکار موافق بوده و در قبال آن ساکت بماند و تحرکی به عمل نیاورد.

ائتلاف فتح تاکید کرد: ما از نبود موضع آشکار دولت عراق و نیز سکوت همه کسانی که برای شوکت و هیبت عراق اشک می ریزند در شگفتیم. آنچه دیروز بدون اطلاع قبلی در روز روشن در بغداد رخ داد و باعث رعب و وحشت مردم شد به مثابه زنگ خطری است که ادامه‌دار بودن تجاوزات و نقض حریم و حاکمیت عراق را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: همه گروه‌های ملی مخلص عراقی باید این تجاوزات متوالی را محکوم کرده و آمریکایی‌ها نیز از این اقدامات تحریک‌آمیز علیه ملت عراق دست بردارند و سریال نقض کینه توزانه را متوقف کنند و دولت عراق نیز باید اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار چنین اتفاقاتی، اتخاذ کند.

کد خبر 4967621

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا در بغداد ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران لبنان عربستان سعودی روسیه فلسطین افغانستان ترکیه سوریه الحاق کرانه باختری سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به مالک تلگرام

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم، مقامات روسیه به مالک تلگرام توصیه کردند مراقب تبدیل شدن این پیام رسان به ابزاری برای اقدامات تروریستی و جذب تروریست‌ها باشد.

کاخ کرملین روسیه از پاول دورُف مالک تلگرام خواست در پی وجود حرف و حدیث‌هایی در خصوص بهره برداری از این پیام رسان برای جذب عناصر مسلح عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس نزدیک مسکو پایتخت روسیه‏، بیشتر مراقب باشد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد هیچ برنامه و تصمیمی برای حذف این پیام رسان وجود ندارد، اما دورف باید بیشتر مراقب باشد.

وی تاکید کرد این پیام رسان در حال تبدیل شدن به ابزاری برای اقدامات تروریستی است.

آژانس اطلاع رسانی روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد عناصر مجری این حمله از طریق یکی از کانال‌های افراط‌گرا در تلگرام وابسته به گروه داعش شاخه خراسان جذب شده اند.

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • هشدار روسیه به مالک تلگرام
  • فلسطین؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • «فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق