Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@20:07:08 GMT

رصد بیش از 40 درصد مصرف برق تهران از راه دور

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۵۲۷۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از رصد و کنترل از راه دور حدود 40 درصد از مصرف برق تهران توسط این شرکت خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسین صبوری در نشست خبری که صبح امروز با هدف تشریح فعالیت‌های این شرکت در راستای جلوگیری از بروز خاموشی در ساعات پیک و گذر از تابستان پایتخت برگزار شد، با اعلام اینکه حدود 40 درصد از مصرف برق تهران با نصب 85 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، از راه دور کنترل می‌شود، گفت: با توجه به امضای 22 هزار تفاهم‌نامه همکاری با مشترکان به ویژه در بخش‌های اداری و صنعتی، فعالیت میدانی و روزانه 250 اکیپ عملیاتی در بازدید و ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات عمومی در ساعات اوج بار، مدیریت بار مصرف 25 شهرک مسکونی بزرگ با استفاده از طرح تجمیع کننده بار و ظرفیت قابل استفاده توسط استارت‌آپ‌ها و به‌کارگیری فناوری مبتنی بر اینترنت اشیا و کنترل از راه دور سامانه‌های سرمایشی ادارات هدفگذاری شده، پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تداوم همکاری مشترکان تهرانی قادر باشیم تابستان امسال را بدون خاموشی، پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان اینکه 31 خرداد ماه سال جاری، بیشترین میزان مصرف برق تهران در ساعات پیک به مقدار 4100 مگاوات ثبت شده است، گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و روند افزایش مصرف برق، احتمال افزایش مصرف در ساعات اوج تا 5200 مگاوات وجود خواهد داشت که این مهم در صورت عدم همکاری مشترکان، نگران کننده خواهد بود.

صبوری از تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارشناسان این شرکت برای مدیریت بار در شبکه توزیع برق خبر داد و افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی مراکز حوادث و اتفاقات شبکه توزیع برق موسوم به طرح هما و طرح‌های وسیعی که در زمینه افزایش تاب‌آوری شبکه توزیع برق پایتخت اجرایی شده است، میزان تلفات شبکه از 9.2 درصد در سال 1392 به رقم 6.2 درصد در پایان سال جاری کاهش خواهد یافت.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این نشست که بخش‌هایی از آن به‌صورت زنده از شبکه خبر نیز به نمایش درآمد، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در خصوص سایر فعالیت‌های این شرکت در حوزه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حذف قبوض کاغذی برق و ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان نیز بود.

برچسب هاانرژی امروز ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) حسین صبوری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایران حسین صبوری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مصرف برق تهران راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مختارزاده مدیرتوزیع برق خوی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این مدیریت با صنایع این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان و در راستای برنامه ریزی جهت گذر موفق از پیک، تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با صنایع شهرستان خوی امضا شد و تا آغاز ایام پیک بار امسال این تفاهم‌نامه در سایر حوزه‌ها نیز امضا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، عنوان کرد: هرساله پیش از ایام پیک بار تابستان، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با مشترکان حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... منعقد می‌شود که در آن مشترکان متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت