Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از هیئت رئیسه پارلمان این کشور خواست که جلسه فوق العاده ای به منظور بررسی حمله ترکیه به شمال عراق و نیز اقدامات آمریکا در نقض حاکمیت عراق برگزار کند.

وی افزود: سفارت آمریکا در بغداد به پادگان آموزشی تبدیل شده و از ماموریت های دیپلماتیک خود دور شده و این تحول خطرناکی است که باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت عراق باید موضعی شجاعانه در قبال این اقدامات نقض کننده که به شکل متوالی انجام می شود، اتخاذ کند.

فاضل جابر تاکید کرد: تعیین جدول خروج نیروهای خارجی از عراق به یک ضرورت برای حفظ حاکمیت عراق تبدیل شده است.

این در حالی است که روز گذشته، ائتلاف فتح عراق در بیانیه‌ای از اقدام سفارت آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع موشکی در منطقه سبز بغداد ابراز تعجب کرده و آن را نقض عرف دیپلماتیک دانسته بود.

در این بیانیه آمده است: اقدام روز گذشته سفارت آمریکا در بغداد امری عجیب و غیرمسئولانه و نیز نقض عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود و بیانگر آن است که نقض حاکمیت ملی و حریم  عراق همچنان ادامه خواهد داشت. چگونه ممکن است سفارت و مرکز دیپلماتیک به پادگان نظامی در قلب بغداد تبدیل شود و بدتر از آن چگونه ممکن است صاحبان تصمیم عراقی با این تجاوزات آشکار موافق بوده و در قبال آن ساکت بماند و تحرکی به عمل نیاورد.

ائتلاف فتح تاکید کرد: ما از نبود موضع آشکار دولت عراق و نیز سکوت همه کسانی که برای شوکت و هیبت عراق اشک می ریزند در شگفتیم. آنچه دیروز بدون اطلاع قبلی در روز روشن در بغداد رخ داد و باعث رعب و وحشت مردم شد به مثابه زنگ خطری است که ادامه‌دار بودن تجاوزات و نقض حریم و حاکمیت عراق را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: همه گروه‌های ملی مخلص عراقی باید این تجاوزات متوالی را محکوم کرده و آمریکایی‌ها نیز از این اقدامات تحریک‌آمیز علیه ملت عراق دست بردارند و سریال نقض کینه توزانه را متوقف کنند و دولت عراق نیز باید اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار چنین اتفاقاتی، اتخاذ کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک هفته بعد از سفر صدراعظم آلمان به پکن، دادستانی آلمان اعلام کرد که دستیار عضو پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

در ادامه بازداشت افراد در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه و چین، این بار دستیار عضو پارلمان اروپا در آلمان به همین اتهام بازداشت شده است.

دفتر دادستان‌های فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور دستیار یک قانونگذار عضو  حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) را به این اتهام دستگیر کرد. به گفته دادستانی، شواهد زیادی درباره این اتهام وجود دارد.

روز گذشته دستگیری سه آلمانی به اتهام ارسال فناوری به چین رسانه‌ای شد. وزیر دادگستری آلمان مارکو بوشمان ادعا کرد که آنها در حال مذاکره درباره پروژه‌های تحقیقاتی بودند که می‌توانست برای توسعه قدرت رزمی دریایی چین مفید باشد.

طبق گزارش رویترز، نام فرد بازداتش شده، «جیان جی» اعلام شده که دستیار «ماکسیمیلیان کرا» نماینده پارلمان اروپا است است.

به گفته مقامات آلمانی، جیان جی به نهادهای جاسوسی چین اطلاعاتی درباره مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا داده است.

این فرد متهم شده که از شخصیت‌های اپوزیسیون چین در آلمان جاسوسی می‌کرد. وی در بروکسل و همچنین شهر درسدن آلمان اقامت داشت و دیروز بازداشت شد.

یکی از سخنگویان حزب آلترناتیو برای آلمان، خبر دستگیری این فرد را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد و گفت که «ما هنوز اطلاعات بیشتری نداریم و باید منتظر تحقیقات بیشتر دادستانی بمانیم».

 

دیگر خبرها

  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق