Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز دوشنبه به آمریکا نسبت به پیامد‌های تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در این زمینه گفت: «آن‌ها [ایالات متحده]به تازگی جلسه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد پیش‌نیاز‌های تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ایالات متحده این کار را انجام دهد، برجام احتمالا خواهد مرد.»

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز به تازگی گفت که تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و اقدام سه کشور اروپایی در آژانس و رفتار مشکوک مدیرکل آژانس نه تنها بازدارنده جمهوری اسلامی نخواهد بود، بلکه به فروپاشی برجام می‌انجامد.

«سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در اظهاراتی تاکید کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که نتیجه سیاست‌های غلط آن‌ها بی شک موجب فروپاشی کامل برجام خواهد شد و اگر تا به حال به دلیل همسایگی با خاورمیانه و آثار امنیتی مستقیم فروپاشی برجام، در کلام از ادامه حیات نیمه جان برجام حمایت کرده‌اند، ادامه این وضعیت از سوی ایران قابل تحمل نیست.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه نیز روز شنبه در بیانیه‌ای خواستار رفع مشکلات موجود در برجام و پرهیز از گام‌های غیرضروری شد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این زمینه آمده است: «موضع اساسی روسیه این است که هرگونه ابهامی در اجرای برجام باید در کمیسیون مشترک حل شود. با این وجود، بهتر است این کار با پرهیز از اقدامات اضطراری انجام شود.»

انتهای پیام/

104 / 361 تحریم تسلیحاتی کاظم جلالی دشمنی آمریکا برجام نقض برجام تعهدات برجامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی کاظم جلالی دشمنی آمریکا برجام نقض برجام تعهدات برجامی تمدید تحریم تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

رشد استفاده از کارت‌های میر روسیه در نیمه اول سال 2023تمجید مادورو از اتصال ونزوئلا به شبکه پرداخت میر روسیه

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال 2022 به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است