Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران حرفه ای که با تبلیغ، درج آگهی دروغین و فروش در سایت دیوار و شیپور از شهروندان بیش از 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد. به گزارش جنوب نیوز، سردار "خلیل واعظی" در بیان جزئیات این خبر گفت: با تلاش ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان بوشهر و شهرستان دشتستان، اعضای یک باند کلاهبرداری حرفه ای که با تبلیغ فروش و درج آگهی دروغین درسایت دیوار وشیپور باعناوینی از قبیل، فروش گردو، برنج، خرما و غیره به صورت عمده و با قیمت نازل و مقدار زیاد از متقاضیان، مبالغ زیادی را به صورت اینترنتی دریافت می کردند را شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: با مراجعه چند نفر از مالباختگان به پلیس فتا شهرستان دشتستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از افسران پی جوی جرایم سایبری قرار گرفت و تحقیقات پلیسی و علمی آغاز شد.

واعظی عنوان کرد: پس از بررسی های دقیق و تحقیق از مالباختکان مشخص شد، متهمان پس از جلب نظر مشتریان، اعلام می کردند که، می بایست مبلغی بیعانه را به حسابشان واریز کنند و با موافقت خریداران، سریعا توسط یکی از اعضاء باند، شماره کارت یکی از صاحبان فروشگاه های مختلف سطح شهرستان را برای خریدار ارسال و با واسط قرار دادن حساب مالک فروشگاه به اندازه مبلغ بیعانه واریزی متقاضی فریب خورده، بدون اطلاع صاحبان فروشگاه از اصل موضوع، از وسایل موجودی فروشگاه ها که بیشتر لوازم خانگی بوده، خریداری و در ادامه این اجناس را در استان های دیگر با قیمت پایین تر به فروش رسانیده و به وجه نقد تبدیل می کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت:  متهمان پس از دریافت مبلغ بیعانه دیگر پاسخگوی خریدار نبوده و به همین شیوه چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

واعظی بیان کرد: علیرغم استفاده متهم اصلی از روش های پنهان سازی هویت، با تلاش کارشناسان سایبری پلیس فتا مشخصات واقعی نامبرده شناسایی و در یک عملیلات دقیق و غافلگیرانه محل اختفاء وی مشخص و پس از  هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات حساب شده، متهم و همدست وی دستگیر و تحقیقات تخصصی از آنها آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه، حین تحقیقات از متهمان مشخص شد که از سال 95 در چند استان دیگر مرتکب چنین جرمی  شده اند، و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضائی بوده اند. گفت: از محل اختفاء متهمان چندین دستگاه تجهیزات هوشمند همراه که در ارتکاب جرم از آنها استفاده می کردند کشف  و همچنین یک قبضه سلاح جنگی کلاش نیز از مخفیگاه آنان کشف شد.

واعظی گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به بیش از 5 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: با توجه بررسی اولیه از تجهیزات دیجیتال و رایانه ای کشف شده از مخفیگاه متهمان و استخراج شماره کارت، حساب های متعدد و شیوه مجرمانه آنها و افزایش تعداد مالبختگان از سراسر کشور، احتمال مبالغ بیشتر کلاهبرداری توسط این باند وجود دارد که کارشناسان و افسران پلیس فتا در حال بررسی هستند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان