Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از شهرام کرمی اعلام کرد: طبق گزارشات واصله در یکی ۲ ماه اخیر تعدادی افراد غیربومی و سودجو از استان های دیگر با استفاده از دستگاه های مخصوص و ادوات پیشرفته، مزارع کشاورزی استان را در سطحی گسترده و با قیمت های نامتعارف خریداری، برداشت و ضمن بسته بندی از استان خارج می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه این مسئله باعث شده تا عشایر و دامداران استان برای تعلیف دام هایشان با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: بالا رفتن قیمت کاه و کمبود علوفه برای پرورش دام، کاهش تولیدات دامی، افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی قشر تولید کننده و زحمت کش عشایر و دامدار استان از جمله تبعات منفی خروج گسترده کاه و کلش از استان است. 

دادستان کرمانشاه متذکر شد: باتوجه به اینکه کرمانشاه از قطب های اصلی کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می شود، ادامه این روند می تواند به این جایگاه ضربه وارد کند. 

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا و گرفتاری کشورها در بحران امنیت غذایی باعث شده تا احتمال قاچاق کاه و کلش استان از طریق دلالان و افراد سودجو به کشورهای همسایه بالا برود. 

کرمی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه حمایت از عشایر را در دستور کار قرار داده و برای نجات آنها از این بحران دستورالعمل هایی صادر کرده ایم. 

وی یادآورشد: براین اساس، از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارای که حدود ۳۰ درصد آن را جامعه روستایی و عشایری تشکیل می دهد.

برچسب‌ها سازمان امور عشایر ایران دادستان کل کشور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور عشایر ایران دادستان کل کشور کرمانشاه سازمان امور عشایر ایران دادستان کل کشور کرمانشاه کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله آرد قاچاق در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • کشف محموله آرد قاچاق در نهاوند
  • کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند