Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین دغدغه مردم در روزهای شیوع کرونا استفاده از بهترین ماسک برای مقابله با بیماری است از این رو عضو کمیته علمی کرونای کشوری بهترین ماسک را معرفی کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مینو محرز عضو کمیته علمی کرونای کشوری درباره وضعیت کرونا گفت: در چند استان مانند خوزستان که تصور می‌کردند با گرمای هوا کرونا از بین می‌رود، این اتفاق نیفتاد و تبدیل به اپیدمی شد و همچنین چند استان دیگر که در آن‌ها خبری از کرونا نبود، این بیماری شایع شد و مراجعه‌کننده بستری و حتی فوتی هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه درباره وضعیت تهران توضیح داد: وضعیت تهران در زمینه کرونا به دلیل بسته بودن مدارس و دانشگاه‌ها خوب بود و به تدریج که باز شد بد نبود، اما حالا افتضاح شده است. به عنوان مثال اگر قبلاً یک نفر از یک خانواده می‌آمد، حالا همگی با هم می‌آیند.

محرز در خصوص تعداد تقریبی مبتلایان به کرونا عنوان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر شده است، اما بر اساس آنچه از بیمارستان امام خمینی (ره) می‌دانم، اواخر اسفند و اوایل فروردین روزی ۶۰ تا ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشتیم و ۲ هزار بیمار بستری شد و ۱۰۰ نفر زیر بنت در آی‌سی‌یو بودند و به تدریج کم شد تا به دو تا سه نفر بستری رسید و بخش‌ها به حالت عادی برگشت.

عضو کمیته علمی کرونای کشوری افزود: الان دوباره در بیمارستان‌های تعیین شده جا کم است و حالا خیلی از بخش‌های بیمارستان امام که بالای هزار و ۳۰۰ تخت دارد و به حالت عادی برگشته بود، به کرونا اختصاص داده شده است.

وی درباره اولین واکنش‌ها نسبت به بیماری کرونا تشریح کرد: اوایل ترس زیادی نسبت به این بیماری در دل‌ها ایجاد شد و فکر می‌کردند اگر کرونا بگیرند، ۱۰۰ درصد می‌میرند و زمانی که با صحبت اضطراب‌ها کاهش یافت، رعایت می‌کردند و بیماری هم کم شد، اما بعد‌ها مردم خسته شدند و در تمام دنیا هم این خسته‌شدن وجود دارد، اما باید از لحاظ روانی روی مردم کار کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ایران افزود: مردم بعد از جریان کرونا دچار افسردگی شدند و همه چیز را رها کردند و از لحاظ روانی باید به آن‌ها رسیدگی شود. علاوه براین، جوانان ما اجتماعی فکر نمی‌کنند و بیشتر «من» هستند تا ما؛ در صورتی که وظیفه ما در اجتماع حفظ خود و اطرافیان است و باید روی مردم از لحاظ فرهنگی هم کار شود.

ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و ارزان بخرید

محرز ادامه داد: باید برچسب چگونه سرفه‌کردن و دست شستن فرهنگسازی می‌شد و این کار سختی نیست و ما معتقدیم راه آن ماسک زدن است و کافی است ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و ارزان بخرید. استفاده‌ از ماسک‌های فیلتردار برای محیط‌های بیمارستانی است و استفاده از آن در اجتماع غلط است و ضرورت ندارد.

عضو کمیته کرونا خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی با رفتار مردم برطرف  و اگر رعایت کنند، کنترل می‌شود و اگر نشود، بدتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک ویروس کرونا شیوع کرونا مقابله با کرونا ماسک زدن بهترین نوع ماسک عضو کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها

وزیر فرهنگ در ویراستی نوشت: در بازدید از بخش معرفی زنان تأثیرگذار و در گفتگو با اقشار مختلف مردم، از سیاست قطعی دولت در گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها گزارش دادم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم وعده داد که در عین گسترش حجاب و عفاف در جامعه، با ناهنجاری‌ها مقابله خواهد شد.

اسماعیلی امروز، سه‌شنبه 7 فروردین، در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی ویراستی نوشت: «نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با طراوت کم‌نظیر در حال برگزاری است. شب‌های آغازین سال نو با قرآن، خیر و برکت، سراسر تهران و ایران را در برگرفته است. دیشب در بازدید از بخش معرفی زنان تأثیرگذار و در گفتگو با اقشار مختلف مردم، از سیاست قطعی دولت در گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها گزارش دادم.»

 

خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی