Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:23:00 GMT

محور ترانزیتی ارومیه – سرو هفته دولت افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۶۲۴۳

محور ترانزیتی ارومیه – سرو هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۳.۵ کیلومتر از این محور ترانزیتی اظهارکرد: برای اجرای ۳.۵ کیلومتر از این محور شامل زیرسازی، ابنیه و پل ۸ ماه زمان صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه این جاده یکی از محورهای منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است افزود: تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند که ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر آن امروز زیر بار ترافیکی رفت و ۸.۵ کیلومتر باقی مانده آن تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

حمزه لو کل اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۳۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه از مزایای آن به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای را از مهم‌ترین ثمرات اجرای این طرح برشمرد و افزود: پروژه احداث بزرگراه ارومیه - سرو به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه ملی و گسترش حمل‌ونقل بین‌المللی مطرح است.

وی یادآور شد با توجه به اینکه یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه ضروری است.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

کد خبر 4967743

منبع: مهر

کلیدواژه: راه وشهرسازی آذربایجان غربی مرز ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان دهه کرامت مجلس شورای اسلامی ۵ کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود

حمید سالاری گفت:محور فردو- کهک"، گردنه حصار سرخ "محور دلیجان - سلفچگان"، گردنه گیان "محور دستجرد - تفرش" و مجتمع دلفین "محور سلفچگان - دلیجان"، مکان نصب چهار دوربین ثابت عکس‌برداری می‌باشد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  در خصوص میزان اعتبار اجرایی این پروژه عنوان کرد: افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی طرح نصب ۲۰ دستگاه دوربین ثابت در سطح راه‌های استان قم است.

سالاری عنوان کرد: دوربین‌های ثابت عکسبرداری در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری برخط، به‌صرفه اقتصادی، سرعت در انتقال داده‌ها را به همراه دارد؛ این دوربین‌ها محدودیت‌های ارتباطی و زیرساختی سامانه‌های فیلمبرداری برخط را نداشته و قادر به ارسال داده‌ها (دیتاها) از طریق شبکه تلفن همراه هستند.

سالاری مصرف کم‌انرژی را از مزیت‌های دیگر دوربین عکس‌برداری ثابت یاد کرد وگفت: جهت تامین برق موردنیاز این نوع سامانه‌ها می‌توان از سلول‌های خورشیدی استفاده کرد.

سالاری در خصوص دیگر ویژگی‌های سامانه‌های ثابت عکس‌برداری به قابلیت تردد شماری آنها اشاره کرد و بیان کرد: سنجش دما و میزان رطوبت هوا در محل نصب شده از دیگر ویژگی‌های فنی دوربین‌های ثابت عکس‌برداری جاده‌ای است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری استان قم تصریح کرد: با توجه‌به زمان‌سنج زمانی تعبیه شده در این نوع سامانه‌های عکس‌برداری ثابت جاده‌ای، می‌توان دفعات برداشت عکس از سطوح جاده‌ای را متناسب با نیاز تنظیم کرد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • ثبت بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفر‌های نوروزی در جاده‌های همدان 
  • توفان، باران و مه جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • ثبت افزون بر ۸ میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی در استان سمنان
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری
  • پایانه مرزی رازی، پرتردد ترین پایانه مرزی نوروزی آذربایجان غربی
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور