Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:49:51 GMT

ممنوعیت صدور مرغ از استان قم

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۶۲۴۶

ممنوعیت صدور مرغ از استان قم

ایسنا/قم مسئولان قم در جلسه تنظیم بازار استان بر لزوم رعایت قیمت مصوب مرغ و عدم خروج آن از استان قم تاکید کرد.

مهرداد غضنفری امروز در جلسه تنظیم بازار استان در سالن کرامت استانداری، گفت: نگاه به کالاهای اساسی که بیشترین مصرف را در میان مردم دارد همیشه مورد توجه بوده و امروز با گرانی بی رویه مرغ مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلسه قبل مصوبه ای در جلسه تنظیم بازار استان درخصوص قیمت مرغ انجام شد که بر این اساس عدد اعلام‌شده در راستای حمایت از تولیدکننده و تأمین نیاز مصرف‌کننده بود به همین دلیل درنهایت نرخ 15 هزار و 200 تومان مصوب شد.

وی با ذکر این مطلب که کمیته فنی باید سریعاً درصد قطعه‌بندی و سقف آن را مشخص کند، بیان کرد: انجام این کار به تثبیت قیمت مرغ کمک می‌کند. مرغ منجمد سرمایه‌ای است که دولت برایش سوبسید اختصاص داده تا جبران کمبود و تعدیل قیمت شود که انجام این کار سبب متعادل شدن بازار مصرف می‌شود، هرچند ذائقه جامعه به سمت مصرف مرغ گرم است اما می‌توان مصرف آن را به سمت جوامع هدف هدایت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم عدم خروج مرغ از استان را مورد تأکید قرارداد و گفت: وقتی مرغ برگ خروج از مرغداری به سمت کشتار گرفت می‌توانیم ورود کنیم، اینکه بمانیم مرغ خارج شود و بعد یقه طرف را بگیریم که مرغ را کجا می‌بری؟ کار اشتباهی است.

وی بر اجرای مصوبه تنظیم بازار پیرامون قیمت مرغ در استان تأکید کرد و افزود: همچنین تکلیف خروج مرغ از استان باید روشن‌شده و باید مانع خروج مرغ از استان شویم.

غضنفری در پایان عدم همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مورداشاره قرارداد و گفت: درصدی از مرغ منجمد باید در این مراکز به فروش برسد.

در بخش دیگری از این جلسه روح الله مسلم خانی معاون دادستان قم، گفت: خروج مرغ از استان باید زودتر تعیین تکلیف شود و با متخلفان قطعا در زمان مناسب برخورد قاطعانه‌ای خواهیم داشت، اما اکنون با توجه به اهمیت تامین نیاز جامعه تلاش می‌کنیم مانع تخلف شویم.

روح‌الله مسلم خانی  با تأکید بر ممنوعیت خروج مرغ از استان گفت:  اجبار مردم برای خرید مرغ منجمد مورد تایید نیست و بخش عمده‌ای از مردم به دنبال خرید مرغ گرم هستند و مرغ منجمد باید کمبود مردم را جبران کند.

مسلم خانی اظهار کرد : با توجه به اینکه کشتار مرغ تنها در کشتارگاه بهاران انجام می‌شود این موضوع یک انحصاری در قم ایجاد کرده و این کشتارگاه در قیمت مرغ نقش‌آفرینی می‌کند، درنتیجه باید این انحصار از بین برود و برداشته شود.

معاون دادستان قم با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار استان گفت: حتی اگر نظر مرغ دار یا صاحب کشتارگاه هم تأمین نشود باید مصوبات اجرایی شود.

در بخشی از این جلسه، احمد آخوندی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران نیز با اشاره به انتقال غیرقانونی مرغ به استان تهران ابراز کرد: علت این کار این است که در تهران مرغ را گران‌تر می‌خرند و بیشتر می‌فروشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ستاد تنظيم بازار مرغ تنظیم بازار استان خروج مرغ از استان مرغ منجمد قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید

سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره گرانی بنزین در آبان ۱۳۹۸، نوشت:

«لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در ۸ سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به ۷ درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری شد، اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!

هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بار‌ها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید. در جلسه مورد اشاره هم اولا گرانی بنزین قبلا در دولتتان تصویب شده بود و صرفا در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد ‏و نه از جنبه تصویب.

ثانیا تنها نحوه هزینه کردِ درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب، آقای رئیسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند، نه اجرای یک‌شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه!

‏البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال ۱۴۰۱ برای حذف رانتی ۴۲۰۰ با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد.»

حسن روحانی به‌تازگی در گفت‌وگویی اظهار کرده که از تاریخ دقیق افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ اطلاع نداشته و از «زیرنویس شبکه خبر» متوجه افزایش قیمت بنزین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • خلجی: آقای روحانی با مردم صادق باشید
  • آیا روحانی از گران شدن بنزین خبر نداشت؟
  • لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید
  • واکنش دولت به اظهارات روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • واکنش خلجی به سخنان روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین، اعتراضات و جلسه سران قوا
  • ممنوعیت صدور بخشنامه یک شبه
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل